آخرین اخبار

24. مرداد 1398 - 15:26   |   کد مطلب: 36210
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: فروشگاه های عرضه کننده سموم کشاورزی در استان همدان ساماندهی شدند.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، شهرام پیشه ور ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای مصرف بهینه سموم و تولید محصول سالم و سلامت جامعه و محیط زیست، کارگروه نظارت بر عملکرد شبکه توزیع آفت کش های نباتی، از سال ۹۶ کار ساماندهی فروشگاه های سموم را در استان شروع کرده است، گفت: این طرح امسال نیز با جدیت بیشتری در استان همدان به اجرا درآمده است.

وی بابیان اینکه از سال ۹۶ با ابلاغ سازمان حفظ نباتات کشور کارگروه نظارت بر عملکرد شبکه توزیع آفت کش های نباتی ایجاد شده است، گفت: این کارگروه متشکل از معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، رابطین اداره کل تعزیرات حکومتی استان همدان، کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان و اداره اماکن نیروی انتظامی استان همدان است که وظیفه ساماندهی فروشگاه های سموم در سطح استان همدان را به عهده گرفته است.

پیشه ور افزود: در راستای اجرایی کردن مصوبات این کارگروه، اکیپ های نظارتی در سطح شهرستان های استان همدان تشکیل شده اند که پس از بازدید های مستمر از فروشگاه های سموم و شناسایی آنها موضوع را در جلسات کارگروه نظارتی مطرح کرده و با توجه به اختیارات قانونی نسبت به صدور اخطاریه و پلمب فروشگاه های متخلف اقدام می کنند.

شهرام پیشه عنوان کرد: اکیپ های نظارتی بر فروشگاه های سموم کشاورزی به صورت هفتگی اقدام به بازرسی از فروشگاه های سموم می کنند به طوری که از زمان آغاز به کار این اکیپ ها تا کنون ۱۱۵ اکیپ نظارتی در مجموع یک هزار و ۱۶۴ مورد بازدید را در استان همدان انجام داده اند.

وی گفت: این اکیپ ها ۱۶۴ فروشگاه مجاز سموم کشاورزی را در استان همدان شناسایی کرده اند و در راستای برخورد با فروشگا های غیر مجاز و متخلف اقدام به پلمب ۱۶ فروشگاه و معرفی ۱۳ فروشگاه به اداره تعزیرات حکومتی کرده اند.

وی افزود: اخذ پروانه فعالیت، صدور فاکتور برای مشتریان، نصب برچسب قیمت و مشخصات محصول، قفسه بندی و مرتب کردن فروشگاه، خودداری از عرضه محصولات تاریخ گذشته، عدم فروش سم قاچاق وتقلبی از شرایط اساسی است که فروشگاه های سموم کشاورزی باید به آنها پایبند باشند و عدم رعایت هریک از این موارد می تواند منجر به جلوگیری از فعالیت این فروشگاه شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اضافه کرد: کسانی که تمایل به راه اندازی فروشگاه سموم کشاورزی دارند باید نسبت به اخد پروانه بهره برداری از سازمان نظام مهندسی و پروانه کسب و کار از وزارت صنعت، معدن، تجارت اقدام کنند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان