آخرین اخبار

16. شهريور 1398 - 21:18   |   کد مطلب: 36433
برخی ورزشکاران سرشناس دنیای ورزش، علاقه‌ای به رقابت با ورزشکاران رژیم صهیونیستی ندارند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرنگاران جوان، این روزها که بحث مسابقه ندادن ورزشکاران ایرانی با صهیونیستی ها در رویدادهای بزرگ جهانی نقل محافل رسانه های بین المللی شده و انگشت اتهام را به سمت ورزشکاران کشورمان روانه می کند، بد نیست نگاهی به برخی ورزشکاران کشورهایی بیاندازیم که تعداد آن ها کم نیست و بعضا شاید به بیست و دو کشور مختلف برسد که رفتار مشابه ایران با ورزشکارانی از رژیم صهیونیستی داشته اند و انزجار خود را از رویارویی با آن ها به یک نحوی نشان داده اند. 

آرمان جمهوری اسلامی  ایران بر این مبنا بوده که هرجا رژیم غاصب صهیونیستی حضور پیدا می کند، آن  را به رسمیت نشناسد. این اقدام نیز به صورت خودجوش در ورزش ورود کرده است و  ورزشکاران کشورمان از حضور در هر رویدادی که نمایندگان رژیم صهیونیستی حضور دارند، حضور پیدا نمی کنند که این اتفاق میان سایر کشورهای دنیا هم دیده شده و بعضا ورزشکارانی از ۲۲ کشور مختلف دنیا  با سیاست های ظالمانه رژیم صهیونیستی به مشکل برخورده اند  و از حضور رو در رو با آن ها خودداری کرده اند که در ادامه به آن می پردازیم.

بیشتر بخوانید: پشت پرده ماجرای خبر درخواست پناهندگی یا مهاجرت سعید مولایی

جانلوئیچی بوفون

در جریان مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸، تیم ملی ایتالیا باید در خانه حریف با رژیم صهیونیستی مصاف می کرد که بوفون، سنگربان ایتالیایی ها از دست دادن با کاپیتان تیم ملی رژیم صهیونیستی امتناع کرد. در نهایت این بازی با نتیجه سه یر یک به سود یاران بوفون به پایان رسید و این دروازه بان رو به تماشاگران فریاد "فلسطین آزاد باید گردد" سر داد و به رختکن رفت. 

دیه گو مارادونا 

ستاره سرشناس آرژانتینی همواره از سیاست های ظالمانه رژیم صهیونیستی انزجار خود را در رسانه ها اعلام کرده و همیشه جزء حامیان بزرگ مردمان فلسطینی بوده است. او برای همدردی با مردم ستم دیده فلسطین همواره شالی منقش به پرچم فلسیطین و بیت المقدس بر دوش انداخته است. 

ماهاتیر محمد

نخست وزیر کشور مالزی سال ۲۰۱۸ از برگزاری مسابقات پارالمپیک شنا در کشورش خودداری کرد و دلیل این اقدام را حمایت از مردم مظلوم فلسطین خواند. او همچنین کلیه روابط کوالالامپور با تل آویو رابه واسطه سیاست های ظالمانه صهیونیستی ها قطع کرد. ماهاتمیر در خصوص لغو برگزاری این رقابت ها در کشورش به رسانه ها عنوان کرد:  چرا جهان باید به حرف رژیم صهیونیستی گوش دهد درحالیكه جهان از خود قدرت مستقل دارد؟ مالزی هرگز با این کشور روابطی برقرار نمی كند.

سفیان فغولی

بازیکن سرشناس تیم ملی فوتبال الجزایر در جام جهانی ۲۰۱۴  تمام پاداشی که سهم خودش بود را به مردم غزه فلسطین اهدا کرد و در این راستا از کریستیانو رونالدو که الگوی این کار خیر بوده است تشکر کرد. فغولی همواره در مصاحبه هایش از مردم ستم دیده فلسطین حمایت کرده است.

کریستیانو رونالدو

فوق ستاره دنیای فوتبال خارج از این ورزش مهیج الگوی خوبی برای افرادی است که خواهان صلح و پیروزی حق بر باطل هستند. رونالدو هر ساله بخشی از درآمد خود را صرف ساخت مدرسه و خیریه های بزرگ در فلسطین می کند و همواره با خبرنگارانی از رژیم صهیونیستی مصاحبه انجام نمی دهد. آخرین بازی که با یکی از خبرنگاران این رژیم غاصب مصاحبه کرد، رو به روی دوربین از حق فلسطینی ها سخن گفت و با عصبانیت میدان را ترک کرد. 

محمد صلاح

ستاره مسلمان دنیای فوتبال زمانی که در تیم بازل سوئیس توپ می زد در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا به تیم مکابی از رژیم صهیونیستی برخورد کردند و طی رایزنی هایی که با مسئولان تیمش داشت درخواست کرد تا هم تیمی هایش را در این سفر همراهی نکند،اما این اقدام او مورد موافقت قرار نگرفت و در نهایت صلاح طی بیانیه ای اعلام کرد: من به سرزمین فلسطین پا می گذارم، نه رژیم صهیونیستی، پس تمام تلاشم را می کنم تا در این مسابقه از به اهتزاز در آمدن پرچم این کشور جلوگیری کنم.

بیشتر بخوانید: سعیدی: بودجه کمیته ملی المپیک تناسبی با حجم نیاز‌ها ندارد

در انتهای بازی نیز صلاح از دست دادن با بازیکنان این تیم خودداری کرد و گلی که در این بازی به ثمر رساند را به مردم فلسطین تقدیم کرد. صلاح همچنین سال گذشته به سران باشگاه فعلی اش لیورپوول هشدار داد اگر بازیکنی از رژیم صهیونیستی جذب شود این تیم را به مقصد تیم دیگری ترک خواهد کرد.

 اسلام الشهابی

جودو كار مشهور مصری در جریان المپیک ریو  حاضر نشد با ورزشكار رژیم صهیونیستی دست دهد و در نهایت توسط مقامات اطلاعاتی کشور مصر مورد بازجویی قرار گرفت و حتی برای او حکم زندان در نظر گرفتند. اما الشهابی در خصوص این اقدام گفت: حریف من از رژیم صهیونیستی بود،او رفیق من نیست. من فقط با دوستان دست می دهم و در قوانین جودو همچین قانوان نانوشته ای وجود ندارد. ببخشید اما بر سر حرفم هستم و اگربه عقب برگردم باز هم با او  دست نمی دهم! 

مایکل بنت

بازیکن لیگ فوتبال آمریکایی اهل ایالات متحده آمریکا با وجود سایست های موافق کشورش با رژیم غاصب صهیونیستی، در حمایت از ملت  فلسطین از همراهی تیمش در سفر به فلسطین اشغالی امتناع کرد. بنت در بیانیه ای رسمی اعلام کرد: من صدای خاموش افرادی در فلسطین هستم که توسط سیاسیت های ضد انسانی رژیم صهیونیستی می سوزند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان