آخرین اخبار

18. آذر 1398 - 23:01   |   کد مطلب: 37034
مدیر مجتمع آموزشی درمانی «بعثت» همدان گفت: استفاده از سرسُرنگ مشترک در بیمارستان همدان شایعه و کذب است.

به گزارش رودآور به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، حمید کیانی فتوت با بیان اینکه بیمارستان بعثت همدان بیمارستانی بزرگ با ابعاد فعالیت گسترده است و گاه شایعاتی پیرامون برخی اقدامات و فعالیت‌های مطرح شده در این مجتمع منعکس می‌شود که در صورت صحت یا حتی عدم صحت، کمیته‌ پیگیری موضوع تشکیل شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: در خصوص شایعه استفاده از سرسُرنگ مشترک تاکنون هیچ شکایتی از سوی مراجعین صورت نگرفته با این حال چنانچه کسی در این خصوص ادعایی دارد ما حاضر هستیم براساس مستندات و مدارک موجود از طریق مراجع قضایی پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه شایعات و مسائل بسیاری در فضای مجازی مطرح می‌شود که بسیاری از آنها مبنای صحیح و علمی ندارند، عنوان کرد: در نخستین ساعات نشر این شایعه، کمیته‌ای در بیمارستان شکل گرفت و با حضور افراد مرتبط، مستندات مسأله از جمله تصویر دوربین‌های مداربسته بیمارستان بررسی شد که در نتیجه این بررسی‌ها کذب بودن شایعه به اثبات رسید.

وی با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان با کمبود سرنگ در بیمارستان مواجه نیستیم، خاطرنشان کرد: کیت‌های آزمایشگاهی تست قندخون نیز به حد کفایت در مجتمع وجود دارد و قیمت آن به حدی مناسب است که در اغلب منازل نیز یافت می‌شود و بیشتر مردم با ساز و کار آن آشنایی دارند و بررسی آن برای هر فرد در دسترس است.

فاطمه فرزانه آزاد مدیر پرستاری بیمارستان نیز در این خصوص اظهار کرد: حفظ ایمنی کارکنان و بیماران نخستین موضوعی است که در حوزه بهداشت و درمان آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموعه گسترده‌ای نظیر بعثت، بروز کمّی و کاستی دور از انتظار نیست، گفت: در این موضوع به خصوص با اندک اطلاعات پزشکی می‌توان بی‌اساس بودن شایعه را دریافت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه همواره پذیرای انتقادات، پیشنهادات و نظرات سازنده هستیم،اظهار داشت: شایعه‌پراکنی و انتقادات غیرمنصفانه موجب دلسردی مردم نسبت به سیستم بهداشت و سلامت کشور و تشویش اذهان عمومی می‌شود.

محمد طاهری گفت: از این رو حق پیگیری چنین شایعاتی از طریق مراجع ذیصلاح را در دستور کار داریم.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان