آخرین اخبار

19. آذر 1398 - 15:06   |   کد مطلب: 37041
کشور ژاپن در نظر دارد به منظور جایگزینی جنگنده های آمریکایی F2 با یک شرکت صنایع نظامی انگلیسی وارد مذاکره شود ولی در این زمینه از طرف آمریکا تحت فشار قرار گرفته است.

به گزارش رودآور به نقل از راه دانا؛ تارنمای روزنامه ژاپنی فاینانشیال تایمز که دفتر مرکزی آن در لندن واقع است از فشار دولت ترامپ بر ژاپن به منظور خرید تسلیحاتی از آمریکا خبر داد.

دولت ژاپن در نظر دارد به منظور کاهش وابستگی خود به صنایع نظامی آمریکا برای جایگزین کردن جنگنده های آمریکایی F2 خود با شرکت صنایع نظامی انگلستان BAE وارد مذاکره بشود ولی در این زمینه از طرف دولت ترامپ مورد فشار قرار گرفته است.

بنابر اطلاع رسانی سه نفر از اعضای تیم طراحی و تولید جنگده F3 ، پنتاگون با بیم از این که ممکن است در این درقابت به رقیب انگلیسی خود ببازند مستقیما وارد میدان شده است و با ژاپن وارد مذاکره شده‌اند.

توکیو قصد دارد جنگنده های F2 خود را تا قبل از سال 2035 میلادی از اسکادران اصلی خود خارج کند و در این راستا قصد دارد تا سال آینده گزینه جایگزین این جنگنده ها را انتخاب کند، ارزش این سرمایه گذاری بیش از ده ها میلیارد دلار ارزشگزاری شده است.

ژاپن در این زمینه سه گزینه را در نظر گرفته است، تولید مشترک با شرکت صنایع نظامی انگلستان، خرید مستقیم از لاکهد مارتین آمریکا که سازنده جنگنده های F22 و F35 است و یا سرمایه گذاری در بخش تولید داخلی.

بنابر این گزارش آمریکا در پروژه ای که مقرر بود به صورت مشترک با ژاپن به طراحی و تولید جنگنده ها بپردازد برای ژاپن دردسر ایجاد کرده است و بخش عمده هزینه‌های این پروژه را به ژاپن محول کرده است. آمریکا از ژاپن 8 میلیارد دلار در این پروژه بودجه درخواست کرد و این نقطه

آغازی بود که سطح همکاری‌های نظامی ژاپن با آمریکا کاهش یابد و به گزینه‌های دیگر بی‌اندیشد.

اریک سایرس یک کارشناس آمریکایی مسائل ژاپن در اندیشکده بیکن گلوبال استراتژی در این رابط گفت: "با افزایش فشارهای آمریکا بر موضوع سهم ژاپن در این سرمایه گذاری احتمال آن میرود که ژاپن گزینه تولید در داخل را انتخاب کند."

ترامپ نخست وزیر ژاپن آبه شینزو و دولت ژاپن را تهدید کرده است در صورتیکه ژاپن هزینه بیشتری برای همکاری‌های نظامی با آمریکا را نپردازد، آمریکا نیروهای خود را از ژاپن تخلیه خواهد کرد، این امر مقامات نظامی آمریکا را نیز نگران کرده است.

تارو کانو وزیر خارجه ژاپن در گفتگو با فاینانشیال تایمز فشارهای واشنگتن را حقیرانه خواند و تاکید کرد که ژاپن اقدامات لازم برای رفع نیازمندی‌های خود را انجام خواهد داد.

 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان