آخرین اخبار

18. فروردين 1399 - 22:39   |   کد مطلب: 38003
در مقابل سونامی ویروس کرونا، که به آمریکا، پایگاه‌های نظامی، ناوهای هواپیمابر و ارتش آن در سرتاسر جهان حمله کرده و بیش از 400 هزار نفر را در این کشور مبتلا و هزاران تن دیگر را به کام مرگ کشانده است، آمریکا نه تنها در تولید واکنس کرونا بلکه در تهیه دستگاه‌های تنفس مصنوعی یا ماسک‌هایی برای کادر پزشکی، که همچنان کیسه‌های زباله می‌پوشند، ناتوان مانده است.

به گزارش رودآور به نقل از العالم؛ آخرین شکست آمریکا در مقابل کرونا زمانی‌ بوده که ژنرال "کوین اشنایدر" فرمانده نیروهای آمریکایی در ژاپن به دنبال شیوع این ویروس در میان سربازان، در پایگاه‌‌های نظامی آمریکا در منطقه "کانتو" در شرق این کشور آسیایی حالت فوق‌العاده بهداشتی اعلام کرده است.

پیش از آن، کرونا نیویورک را درنوردید و این ایالت را به منطقه‌ای فاجعه‌زده تبدیل کرده است. این ویروس کُشنده همچنین به ناوهای هواپیمابر آمریکایی و پایگاه‌های آمریکا در عراق نفوذ و فرمانده ناو هواپیمابر "تئودور روزولت" را سرنگون کرده است. در این میان، "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهور و "مایک پمپئو" وزیر خارجه‌اش در مقابل دشمن نامرئی فقط شایعه‌پراکنی و هذیان‌گویی می‌کنند.

آمریکا "بزرگ‌ترین قدرت جهان است"؟!!، هیچ گزینه‌ای جز دزدی دریایی و غارت تجهیزات پزشکیِ ارسالی از چین به کشورهای اروپایی ندارد. آمریکا با اتخاذ رویکرد "دزدی دریایی مدرن"، محموله‌های ماسکی را که فرانسه از چین خریده بود را در روز روشن مصادره کرد.

اینجا یک سوال منطقی مطرح می‌شود، چرا آمریکا، که ادعای قدرت و هیمنه می‌کند، به این درجه از عجز، ناتوانی، خواری و ضعف در مقابله با ویروس رسیده است؟!!، پاسخ این سوال بسیار ساده است و می‌توان آن را در ماهیت سیاست مزدورانه و تهاجمی آمریکا مشاهده کرد. آمریکا در جنگ علیه عراق بیش از 2 تریلیون دلار و در تمامی جنگ‌هایش بعد از حادثه 11 سپتامبر 2001 افزون بر 6.4 تریلیون دلار هزینه کرد. باید گفت که مبلغ فقط 1.5 تریلیون دلار معادل بودجه 5 سال یک کشور قدرتمند مانند آلمان است!!

اگر آمریکا درصد کمی از مبلغ نجومی را، که در لشکرکشی‌ها، جنگ‌ها، غارت‌ها و کشتارهایی که از سال 2001 با هدف سرقت ثروت‌های ملت‌ها انجام داده است، به پزشکی، تحقیقات آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی اختصاص می‌داد، وضعیت امروزش این‌گونه فاجعه‌بار نبود؛ چرا که بعد از غارت تجهیزات پزشکی چین به کشورهای دیگر توسط آمریکایی و بعد از آن‌که مسئولان ارشد ایالت نیویورک با ظاهر شدن در صفحه تلویزیون با چشمان گریان خواستار کمک‌های پزشکی از جمله ماسک و عینک و لباس پزشکی شدند "عظمت آمریکا" میان دیگر ملت‌ها به موضوعی برای تمسخر تبدیل شده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان