آخرین اخبار

22. فروردين 1399 - 23:28   |   کد مطلب: 38028
استاندار همدان با بیان اینکه مرحله جدید طرح فاصله‌گذاری هوشمند از فردا اجرا می‌شود گفت: فعالیت و بازگشایی صنوف منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، سید سعید شاهرخی عصر پنجشنبه در نشست اعضای کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کنار آغاز فعالیت برخی از کسب و کارها، اقدام‌های هوشمند فاصله گذاری اجتماعی از بیست و سوم فرودین آغاز می شود که باید در این باره اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در این راستا شمار زیادی از صنوف کم خطر کار خود را آغاز می کنند که البته بازگشایی و فعالیت دوباره اصناف به معنای برطرف شدن خطر شیوع کرونا و بی توجهی به مراحل پیشگیری از این ویروس نیست.

استاندار همدان بیان کرد: سایتی از سوی وزارت بهداشت تعریف شده که صنوف مشمول مرحله جدید طرح فاصله‌گذاری هوشمند باید به این سایت مراجعه کرده و دستورالعمل های بهداشتی موجود در این سایت را به منظور حفظ سلامتی خود و مراجعه کنندگان لحاظ کنند.

شاهرخی ادامه داد: هدف از آغاز فعالیت صنوف کم ریسک و کم خطر این است که در کنار به کار بستن پروتکل های بهداشتی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اقتصاد کشور هم بچرخد و فعالیت های ضروری و روزمره ادامه یابد.

وی با قدردانی از تلاش موثر عوامل انتظامی همدان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی اظهار داشت: محدودیت تردد برای خودروهای غیربومی و مسافران به استان تا پایان ماه جاری با شدت و قوت اجرایی شود.

استاندار همدان با بیان اینکه مدارس و دانشگاه ها همچنان تعطیل و فعالیت دستگاه های اداری نیز با دو سوم ظرفیت ادامه می یابد گفت: یک سوم مابقی ظرفیت، به کارمندان دارای مشکل و بیماری خاص اختصاص یابد.

شاهرخی افزود: ماهیت و هدف از اجرای مرحله جدید طرح فاصله‌گذاری هوشمند، جلوگیری از هر نوع تجمع است و صنوف باید برابر با پروتکل های اداره بهداشت محیط و دانشگاه علوم پزشکی فعالیت خود را آغاز کنند. 

وی از رسانه ها نیز خواست در زمینه رعایت مسائل بهداشتی در محیط خانه و کار، میزان فاصله افراد از یکدیگر، نحوه پوشش و حفاظت افراد درباره ویروس کرونا پیشگام شده و این مسائل را به نحو مطلوب اطلاع رسانی کنند.

استاندار همدان اظهار داشت: شاید عده ای آغاز فعالیت صنوف را زمینه ای برای شیوع کرونا دانسته و از این موضوع ابراز نگرانی کنند اما این طیف بدانند که با رعایت پروتکل های بهداشتی مشکلی پیش نمی آید.

شاهرخی همکاری اصناف را در تعطیلی مغازها شایسته تقدیر دانست و اضافه کرد: همچنان تاکید ستاد مقابله با کرونای همدان، بر ماندن مردم در خانه است مگر اینکه افراد برای تامین مایحتاج ضروری از منزل خارج شوند.

وی ادامه داد: بنا نیست با آغاز فعالیت صنوف شاهد تجمع و شلوغی معابر و بازارها باشیم بلکه رعایت فاصله اجتماعی همچنان مد نظر بوده و هیچ شخصی بدون توجه به پروتکل های بهداشتی از خانه خارج نشده و فروشنده ای بدون توجه به پروتکل مغازه را باز نکند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد کل جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۲۳۲ نفر رسید.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان