آخرین اخبار

9. ارديبهشت 1399 - 23:32   |   کد مطلب: 38169
شورای پناهندگان نروژ از قدرت‌های بزرگ خواسته تحریم‌ها علیه سوریه، ایران و ونزوئلا را در بحبوحه شیوع ویروس کرونا رفع کنند.

 

به گزارش رودآور به نقل از راه دانا؛ یک نهاد بین‌المللی فعال در زمینه پناهندگان روز سه‌شنبه از قدرت‌های بزرگ خواسته تحریم‌های اقتصادی علیه سوریه، ایران و ونزوئلا را متوقف کنند.

«جان ایگلند»، از مقام‌های سابق سازمان ملل متحد که در حال حاضر ریاست شورای پناهندگان نروژ را بر عهده دارد گفت علی‌رغم معافیت‌های در نظر گرفته شده برای عرضه کالاهای پزشکی و غذایی، گروه‌های امدادی هنوز برای کمک‌رسانی به افراد آسیب‌پذیر در بحبوحه بحران‌های سلامت با موانع مواجه هستند.

ایگلند در جریان یک کنفرانس خبری مجازی در ژنو گفت: «پیام اصلی من این است که فقر مطلق و سونامی گرسنگی که در نتیجه این بیماری همه‌گیر ایجاد شده در بسیاری از مناطق فقیرنشین بدتر از خود ویروس خواهد بود.»  

او اضافه کرد: «چیزی که ما خواستار آن هستیم رفع تحریم‌های اقتصادی علیه کل ملت‌ها و مردم است. من درباره تحریم‌های هدفمند علیه نخبگان، سران کشورها یا نظامیان یا تحریم‌های اعامل‌شده علیه انرژی هسته‌ای یا این نوع تحریم‌ها صحبت نمی‌کنم.»

این مقام بین‌المللی اضافه کرد: «تحریم‌ها علیه ایران، ونزوئلا، سوریه و نقاط دیگر ممکن است انگیزه‌های متنوعی داشته باشند ولی بدون تردید کار را برای ما جهت خدمت‌رسانی به مردم عادی در بحبوحه شیوع کرونا دشوارتر می‌کنند.

ایگلند اضافه کرد در سوریه تحریم‌ها امکان دسترسی شورای پناهندگان نروژ به نرم‌افزارهای آموزشی برای برگزاری برنامه‌های آنلاین سلب کرده است. او گفت که رویه‌های مربوط به برخورداری از معافیت‌های بشردوستانه اغلب کند هستند.

رئیس شورای پناهندگان نروژ خاطرنشان کرد بانک‌هایی که نهادهای امدادرسانی باید با آنها کار کنند از بیم تحریم‌ها با این نهادها همکاری نمی‌کنند. او گفت: «این کار را برای ما دشوار می‌کند.»

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان