آخرین اخبار

28. تير 1399 - 21:39   |   کد مطلب: 38578
توافقنامه دفاعی دمشق و تهران، معادله جدیدی را در زمینه پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه ترسیم کرد.

به گزارش رودآور به نقل از العالم؛ تحلیلگران معتقدند این توافقنامه تاکیدی بر ضرورت حضور مستشاران نظامی ایران در سوریه است که مهمترین نماد آن، استقرار سامانه موشکهای جدید ایران در سوریه و افزایش نگرانی تل آویو نسبت به آن است.

رژیم صهیونیستی می داند که همکاری موشکی ایران و سوریه به معنای آن است که هر نوع موشک صهیونیستی که به طرف سوریه شلیک شود، توسط موشکهای ایرانی، منهدم خواهد شد.

ایران با امضای این توافقنامه ثابت کرد که هشدارش درباره پاسخ به تجاوزات اسراییلی به سوریه، حرف نیست بلکه در عمل آن را اجرا خواهد کرد.

دیپلمات های ایرانی نیز گفتند که امضای این توافقنامه، ترسیم کننده قواعد جدیدی درگیری از جولان تا جنوب سوریه است و همزمان، از مسکو نیز تعهد گرفته شده که در هر نوع درگیری هوایی و زمینی ایران و سوریه با رژیم صهیونیستی دخالت نکند چرا که دمشق و تهران نه فقط محور مبارزه با تروریسم بلکه محور مقاومت هستند که البته این تعهد در زمان حیات شهید حاج قاسم سلیمانی از روسیه اخذ شده بود.

این در حالی است که کارشناسان گفتند توافقنامه دفاعی ایران و سوریه شامل استقرار موشکهای باور 373 یا موشکهای خرداد که پهباد پیشرفته گلوبال هاوک آمریکا به وسیله آن سرنگون شد و همچنین انتقال فناوری ساخت این موشکها است.

آنان گفتند که وحشت رژیم صهیونیستی نسبت به این توافقنامه، نشانه آن است که دوران خویشتنداری ایران در برابر تل آویو تمام شده است.

کارشناسان تصریح کردند که رژیم صهیونیستی منتظر پاسخ شدید ایران نست به تجاوزات تل آویو است که مهمترین این پاسخها، با حمله سایبری به سامانه آب قدس اشغالی و مواضع نظامی آمریکا در خلیج فارس و سوریه انجام شده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان