آخرین اخبار

5. مرداد 1399 - 23:19   |   کد مطلب: 38625
معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان بر این موضوع تاکید کرد که معادله بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی تغییر نکرده است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرنگاران جوان، شیخ نعیم قاسم در مصاحبه با شبکه المیادین به گفت‌وگو درباره شهادت «علی کامل محسن»، یکی از رزمندگان حزب‌الله لبنان در سوریه و در پی تجاوز رژیم صهیونیستی پرداخت.

نعیم قاسم در این مصاحبه گفت:  آنچه در سوریه رخ داد منجر به شهادت علی کامل محسن شد. در پاسخ به سوالات درباره به شهادت رسیدن این رزمنده به دنبال تجاوز دشمن صهیونیستی می‌گویم که جوابی وجود ندارد.

وی ضمن بیان این مطلب که معادله بازدارندگی در قبال اسرائیل برقرار است و در مورد آن تجدید نظر نشده، افزود:  قواعد درگیری تغییر نکرده، اما درمورد این حمله در حال حاضر پاسخی وجود ندارد.

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری گفت: آن‌ها می‌خواستند از طریق آشوب در سوریه محور مقاومت را از بین ببرند و طرح خاورمیانه جدید را که سال ۲۰۰۶ به شکست کشیده شد احیا کنند. آمریکا می‌خواهد در منطقه بماند تا طرح سومی را برای خاورمیانه جدید پی‌ریزی کند.

وی افزود: توسط نماینده سازمان ملل نامه‌ای به دست ما رسیده است. به دلیل آشفتگی در داخل اسرائیل و کاهش محبوبیت ترامپ در آمریکا شرایط ایجاب نمی‌کند که آن‌ها وارد جنگی شوند. محور مقاومت همیشه در موضع دفاع قرار دارد و به همین خاطر بعید می‌دانم که طی ماه‌های آتی جنگی رخ دهد. اگر اسرائیل تصمیم به جنگ بگیرد قطعا مقابله می‌کنیم و پاسخ می‌دهیم. جنگ تموز ۲۰۰۶ نمونه روشنی از پاسخگویی ماست.

توافق راهبردی ایران و سوریه بزرگترین پاسخ به اسرائیل و آمریکاست

نعیم قاسم گفت: اینکه می‌گویند اول اصلاح، بهانه‌ای برای ناتوانمندسازی لبنان است. وزیر خارجه فرانسه در سفر اخیر خود به لبنان درخواست دیدار ما را نداشت، ما هم درخواستی نداشتیم.

معاون دبیر کل حزب‎الله لبنان در واکنش به تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در حریم هوایی سوریه تاکید کرد: دولت لبنان باید موضع خود در قبال تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه را اعلام کند. آمریکایی‌ها با این کار خود گفتند که آن‌ها هستند تا هرگونه راه حل سیاسی را مختل و از اسرائیل حمایت کنند.

وی افزود: توافق استراتژیک میان ایران و سوریه بزرگترین پاسخ به اسرائیل و آمریکاست و تمام ادعا‌های آن را باطل می‌کند.

نعیم قاسم در بخش دیگری یادآور شد: ترامپ توانایی ایجاد راه حل و هیچ گونه آمادگی برای امتیاز دادن ندارد؛ بنابراین مذاکره با او بی فایده است. او فقط می‌خواهد مذاکره کند تا شرایط انتخاباتی خود را بهبود بخشد.

این مقام حزب‌الله لبنان در ادامه تاکید کرد: بعید نیست که تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران واکنشی به توافق استراتژیک اخیر ایران و سوریه باشد.

اسرائیل جز با مقاومت از لبنان بیرون نرفت

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: یکی از اشتباهات سفیر آمریکا در بیروت مقابله آن با حزب‌الله به جای مقابله با دوستان خود بود. فهمیدیم که سفیر آمریکا به تعدادی از مسئولان کشور اطلاع داده است که واشنگتن نمی‌خواهد لبنان را در تنگنا قرار دهد، این درحالی است که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که آمریکا به صورت عملی به لبنان کمک خواهد کرد.

نعیم قاسم تاکید کرد: اسرائیل جز با مقاومت از لبنان بیرون نرفت و پایان یافتن تجاوزات آن نیز جز با زور محقق نمی‌شود. کشور‌های مختلف نمی‌خواهند که به لبنان کمک کنند، چراکه از آن‌ها خواسته شده تا موضعی سیاسی در خدمت به اسرائیل داشته باشند. حضور ما در دولت، پارلمان و افکار عمومی، براساس قدرت مردم ماست نه به خاطر قدرت نظامی ما علیه اسرائیل.

وی افزود: در کنار برخی عوامل داخلی، آمریکا به طور گسترده در بحران اقتصادی لبنان نقش دارد. آنچه آنها برای لبنان می‌خواهند این است که گذرگاه و تکیه‌گاهی سیاسی برای پروژه اسرائیلی باشد که ما این را نمی‌پذیریم.

جنگ دیگری رخ دهد پیروزی تموز تکرار خواهد شد

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری افزود: درخواست آمریکا برای تغییر مأموریت نیرو‌های سازمان ملل در لبنان، واضح است و در واقع درخواست اسرائیل است. فرانسه، روسیه و چین با نظر لبنان در مورد نیرو‌های سازمان ملل موافق هستند. آمریکایی‌ها می‌خواهند این نیرو‌ها به نیرو‌های اطلاعات امنیت در راستای منافع اسرائیل و علیه اهالی جنوب و تمام لبنان تبدیل شوند. ما به عنوان مقاومت به موضع و مقابله خود با اسرائیل ادامه می‌دهیم و اگر جنگ دیگری رخ دهد پیروزی تموز تکرار خواهد شد.

نعیم قاسم در پایان گفت: ترکیه چشم به این دارد که افراد نزدیک به آن در شمال لبنان دارای نفوذ و وزن شوند. فکر نمی‌کنم ترکیه بتواند نفوذ خود را در لبنان گسترش دهد، زیرا دایره‌ای که می‌تواند در آن فعالیت کند بسیار محدود است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان