آخرین اخبار

10. مرداد 1399 - 11:33   |   کد مطلب: 38647
رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مرحوم اسمعیل قاسمی از اهالی روستای ابرلاق علیا بود که بر اثر سقوط از ارتفاع دچار ضایعه مرگ مغزی شد و با ایثار و رضایت خانواده او در نهایت دو کلیه و کبد آن مرحوم، جان سه بیمار را نجات داد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ اهدای عضو پس از اعلام مرگ مغزی هرچند پایانی برای یک فرد است، اما این پایان می تواند ادامه زندگی تعدادی از بیماران شود.به طور قطع اهدای اعضای بیماری که توسط سانحه ای دچار مرگ مغزی شده برای خانواده اش دشوار است، اما این عمل خداپسندانه چیزی جز ایثار نیست و هستند خانواده هایی که با گذشت خود، امید به زندگی را برای دیگران به ارمغان می آورند و برگه اهدای عضو را امضاء می کنند.موضوعی که به تازگی در تویسرکان رخ داد و آن بخشیدن زندگی دوباره به سه بیمار با اهدای عضو یک تویسرکانی از روستای ابرلاق بود.

در این باره «مجید حمیدی» رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان از اهدای عضو جوان تویسرکانی به نام اسمعیل قاسمی به سه بیمار پس از مرگ مغزی خبر داد و گفت: خانواده آن مرحوم با از خودگذشتگی خود، جان دوباره به سه بیمار بخشیدند و خانواده های بیمارانی را دلشاد کردند.

وی اظهار کرد: مرحوم قاسمی 42 ساله از اهالی روستای ابرلاق علیا بود که بر اثر سقوط از ارتفاع دچار ضایعه مرگ مغزی شد و با ایثار و رضایت خانواده اش دو کلیه و کبد آن مرحوم جان سه بیمار در نوبت پیوند اعضا را نجات داد.

رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اهدا عضو اقدام شایسته ای است که بیمارانی را از کام مرگ نجات می دهد، افزود: این عمل خداپسندانه در کشورمان بدون دریافت هزینه و تنها به رویکرد خداپسندانه و بشردوستانه انجام می شود.

به گزارش رودآور؛ امروزه با پیشرفت علم پیوند اعضا ممکن شده است و بسیاری از بیماران که به دلیل نارسایی های پیشرفته در قلب، کلیه ها و یا كبد سختی های بسیاری را تحمل می کنند برای ادامه زندگیشان نیازمند پیوند اعضا هستند، به همین دلیل هرزچندگاهی شاهد هستیم که یک خانواده با از خودگذشتگی به پیوند اعضای عضو خانواده خود که دچار مرگ مغزی شده رضایت می دهند و این گونه جانی دوباره به چند بیمار می بخشند.

زنگنه 

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان