آخرین اخبار

28. مرداد 1399 - 18:13   |   کد مطلب: 38740
امام جمعه همدان با بیان اینکه در عزاداری‌ها باید در کنار حفظ ظواهر به قواعد توجه شود، گفت: هیئت های مذهبی همدان فهم بنیادی از عزاداری محرم را نشان خواهند داد.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، آیت‌الله حبیب الله شعبانی عصر سه شنبه در آئین تقدیر از اعضا ستاد مردمی غدیر اظهار کرد: درست است که کار جهادی با سختی‌ها و ناهماهنگی‌هایی همراه است، اما مهم این است که با این کار می‌توانیم به هدف اصلی موجود دست پیدا کنیم.

وی افزود: هدف اصلی در مراسم عید غدیر، ترویج کلمه‌الله و احیا غدیر است که برای تحقق این دو هدف نباید درگیر حواشی شویم و باید از حاشیه‌ها تغافل داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر لزوم وحدت در انجام کارهای جهادی، مطرح کرد: همه ما در یک مسیر در حال حرکت هستیم و لذا باید این توانایی را داشته باشیم تا گروه‌ها و افراد دیگر را هم به این مسیر اضافه کنیم و به صورت واحد به راه خود برای تحقق اهداف حرکت کنیم.

یکی از گلایه‌های امام علی (ع) از جبهه حق، نبود وحدت در بین آن‌ها است

وی با بیان اینکه یکی از گلایه‌های امام علی (ع) از جبهه حق، نبود وحدت در بین آن‌ها است، گفت: با هم بودن و من شما، دسترسی به اهداف را زودتر محقق خواهد کرد.

آیت الله شعبانی با تاکید بر اینکه هر جا مردم حضور داشته‌اند اتفاقات بهتری رخ داده است، بیان کرد: اقدامات ستاد مردمی غدیر در مرحله اول با برگزاری چنین مراسم‌ها و نصب پرچم به عنوان ترویج شعائر اقدام خوبی بود، اما برای رسیدن به هدف اصلی نیازمند برنامه‌ریزی‌های بنیادی‌تری هستیم.

وی عنوان کرد: احیای غدیر تنها نصب پرچم نیست و لذا باید کارهای بنیادی‌تری را برای فهم هدف اصلی غدیر که فهم نهج‌البلاغه است انجام دهیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در عزاداری‌ها هم باید در کنار حفظ ظواهر به قواعد توجه شود، گفت: در این مدت هیئتهای ما بیشترین رعایت را داشته و خواهند داشت و فهم بنیادی از عزاداری اباعبدالله را نشان خواهند داد.

هیئتی که با اقدام خود راه ورود دشمن و وارد کردن هجمه را هموار می‌کند، فهم بنیادی از عزاداری ندارد

وی ادامه داد: هیئتی که با اقدام خود راه ورود دشمن و وارد کردن هجمه را هموار می‌کند، فهم بنیادی از عزاداری ندارد و نیازمند به درک فهم عمیق‌تری از امام حسین (ع) است.

امام جمعه همدان هدف اصلی قیام عاشورا را ظلم ستیزی و امر به معروف عنوان کرد و گفت: امروز جامعه ما نیازمند حرف‌های گوهر بار علی (ع) است و ستاد غدیر باید برای احیا نهج البلاغه تلاش جدی انجام دهد.

وی با طرح این سوال از جمعیت حاضر که به چه میزان با نهج البلاغه آشنایی دارید، مطرح کرد: در ستاد مردمی غدیر بسیاری از مسئولان در کارها هماهنگ بودند، اما آیا در رفتارهای سیاسی خود هم به دستورات نهج البلاغه عمل می‌کنند؟
 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان