آخرین اخبار

2. مهر 1399 - 1:26   |   کد مطلب: 38848
مدیر اورژانس تویسرکان گفت: هنوز 12 روز از آغاز فصل برداشت گردو نگذشته که با سقوط 37 گردوتکان در شهرستان روبرو بودیم که 28 نفر از آنان در بیمارستان تویسرکان بستری، دو نفر به همدان اعزام و مابقی سرپایی مداوا شدند.

به گزارش رودآور؛ به گفته «فرشاد عبدالمالکی» مدیر اورژانس تویسرکان با شروع فصل برداشت گردو از بیستم شهریور ماه در شهرستان تماس ها با واحد ارتباطات اورژانس به میزان دو برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تا این لحظه یعنی کمتر 13 روز، با 37 مورد سقوط گردوتکانان از درختان گردو روبرو بودیم، اظهار کرد: از این تعداد، هفت مصدوم به صورت سرپایی درمان شدند و ۲۸ مورد هم در بیمارستان ولیعصر (عج) بستری و تحت درمان هستند.

مدیر اورژانس تویسرکان افزود: در دو مصدوم نیز به دلیل شدت جراحات به بیمارستان بعثت همدان که به عنوان مرکز ترومای استان شناخته می شود، اعزام شدند.

عبدالمالکی عنوان کرد: این روزها با توجه به اوج فعالیت گردوتگانان و باغداران حجم کاری اورژانس به شدت افزایش یافته است و این موضوع رسیدگی همزمان به تمام مصدومان را دشوار می کند.

وی تصریح کرد: با این حال نیروهای اورژانس گاهی اتفاق افتاده در حین انجام یک مأموریت بالاجبار به چندین مصدوم خدمات خود را ارائه می دهند.

مدیر اورژانس تویسرکان از باغداران خواست تا  از افرادی کهن سال، آنانی توانایی جسمی پایینی دارند و یا دارای سابقه بیماری زمینه ای هستند برای گردوتگانی استفاده نکنند و از کمربندی ایمنی برای بالارفتن از درختان گردو بهره بگیرند.

به گزارش رودآور؛ گردو در پایتخت طلای سبز ایران بی نظیر است، اما در فصل برداشت این محصول، اگر نکات ایمنی توسط گردوتکانان رعایت نشود، حوادث تلخ و ناگواری رقم می خورد.همچنان که سال گذشته هشت نفر از همشهریان جان خود را بر اثر سقوط از درختان سر به فلک کشیده گردو از دست دادند و 6 نفر هم دچار ضایعه نخاعی شدند و از سویی دیگر هم بیش از 100 نفر مصدوم بر جای ماند.

این موارد جدای از آن است که اثرات منفی چه از نظر از دست دادن سرپرست خانواده و چه از نظر اقتصادی بر روی خانواده متوفی یا آسیب دیده می گذارد .

امید آن که در روزهای باقی مانده گردوتکانان نکات ایمنی و تذکرهای متولیات حوزه بهداشت و سلامت را جدی بگیرند.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان