آخرین اخبار

23. آبان 1399 - 6:36   |   کد مطلب: 39037
نماینده مردم تویسرکان از پیشرفت 35.5 درصدی سدخرمرود خبر داد و گفت: امیدواریم پس از بهره برداری از این سد، با تأمین آب مورد نیاز در سه بخش شرب، کشاورزی و صنعتی، شاهد تثبیت جمیعت و حتی مهاجرت معکوس در این منطقه باشیم.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی زمینه ساز تسریع در روند ساخت آن طرح ها می شود، این مطلب را به خوبی می توان در ساخت سد خرمرود در شهرستان تویسرکان مشاهده کرد.

کلنگ ساخت این سد سال 96 به زمین خورد و یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه برای آن در نظر گرفتند.

به گفته محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در حال حاضر این سد که از نوع زون بندی با هسته رسی است با سرمایه گذاری بخش خصوصی، پیشرفت قابل قبولی داشته و طبق گفته متولیان ساخت آن، ظرف یک سال آینده آبگیری و دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

مفتح با اعلام اینکه در حال حاضر حدود 170 نفر در ساخت سد خرمرود فعالیت می کنند، عنوان کرد: همکاری و همیاری مردم این منطقه و بخش خصوصی در روند عملیاتی شدن این شد برای توسعه و آبادانی قابل تحسین است.

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی 35.5 درصدی این سد خبر داد و عنوان کرد: حجم مخزن این سد هشت میلیون متر مکعب است و پیش بینی شده که پس از تکمیل و بهره برداری در سه بخش تأمین آب عمده روستاهای منطقه خرمرود، کشاورزی و صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس معتقد است با تأمین آب مورد نیاز اهالی این روستاها، به طور قطع شاهد تثبیت جمیعت و حتی مهاجرت معکوس در این منطقه خواهیم بود.

به گزارش رودآور؛ سد مخزنی خرمرود، یک پروژه ملی است که وسعت آن ۱۲۰ هکتار و سطح دریاچه آن ۶۳.۵ هکتار است. مردم این منطقه امیدوارند مشکلات آبی آنان در حوزه های مختلف پس از راه اندازی سد مرتفع شود.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان