آخرین اخبار

2. آذر 1399 - 21:51   |   کد مطلب: 39078
امام خمینی حساسیت بسیار زیادی نسبت به مساله غیبت کردن پشت سر دیگران داشتند، آیت الله حسین مظاهری در این باره خاطره جالب و حائز اهمیتی نقل کرده اند.

به گزارش رودآور به نقل از جماران، آیت الله حسین مظاهری از علمای بنام اخلاق که مدتی در محضر اساتید بزرگی همچون علامه طباطبایی و امام شاگردی کرده است، از حساسیت امام نسبت به غیبت کردن پشت دیگران، خاطره بسیار جالبی نقل کرده است که با هم می‌خوانیم:

درس ایشان فقط تعلیم و تعلم نبود، بلکه مقید بودند که در ضمن تعلیم، تهذیب هم‌‎ ‎‌باشد. به عبارت دیگر، درس ایشان کار رسول گرامی اسلام (ص) «ویزکیهم و‌‎ ‎‌یعلمهم الکتاب و الحکمه»‌‎ [۱]‎ بود.

در مدت بیش از دوازده سال که در دروس عالی‌‎ ‎‌ایشان شرکت داشتم، یک عمل مکروه از ایشان ندیدم. بلکه اگر شبهۀ غیبت و‌‎ ‎‌دروغی پیش می‌آمد، حالت نگرانی به خوبی در چهرۀ ایشان نمایان می‌شد. یادم‌‎ ‎‌نمی رود روزی امام به جلسۀ درس تشریف آوردند و به قدری ناراحت بودند که‌‎ ‎‌نفس‌های تندی می‌زدند.

آن روز درس ندادند و به جای درس، نصیحت تندی‌‎ ‎‌کردند و رفتند و تب مالت ایشان عود کرد و سه روز نیامدند؛ چون شنیده بودند که‌‎ ‎‌یکی از شاگردان ایشان، دربارۀ یکی از مراجع، غیبتی کرده بود. ‎

برشی از کتاب سلسله موی دوست؛ خاطرات دوران تدریس امام؛ ص ۲۱۱؛ چاپ چهارم (۱۳۸۷)؛ ناشر: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی.

منبع: جماران

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان