آخرین اخبار

4. آذر 1399 - 14:56   |   کد مطلب: 39085
رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه از دل لشکر بسیج این شجره طیبه، شهدا و عرفای بسیاری روییده اند، گفت: بسیجی با خودباوری در حوزه های مختلف نقش آفرین بوده و هست و قفل هر کاری با روحیه جهادی و عزم بسیجی باز شدنی است.

به گزارش رودآور؛ «محمدرضا عدالتخواه» ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر کل زندان های استان همدان با گرامیداشت هفته بسیج، گفت: بسیاری از مشکلات در کشور به دست خود مردم با روحیه بسیجی حل شدنی است و اگر در هر کاری روحیه جهادی و عزم بسیجی حاکم‌ باشد، قفل ها باز می شود.

*از دل لشکر بسیج این شجره طیبه، شهدا و عرفای بسیاری روییده اند

وی با بیان اینکه بسیجی با خودباوری در حوزه های مختلف نقش آفرین است و باید برای همه ما الگو باشد، اظهار کرد: چه زیبا گفت امام خمینی(ره) که بسیج لشکر مخلص خداست، بنابراین از دل این لشکر با اخلاص و شجره طیبه شهدا و عرفایی همچون علی چیت سازیان که امروز سالروز شهادتش است، روییده اند.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: رهبر انقلاب این جمله زیبا را از وصیت نامه شهید چیت سازیان را نقل کرده اند که گفت "کسی می‌‌تواند از زیر سیم خاردار دشمن عبور کند که از سیم خاردار نفسش عبور کرده باشد" و این گونه بسیج و بسیجیانی همچون چیت سازیان از افتخارات استان همدان محسوب می شوند.

*ثبت آمار بی سابقه عفو زندانیان همدانی در سال های اخیر

عدالتخواه در ادامه به مشمول عفو شدن بیش از یک هزار و ۱۰۰ زندانی در ۱۴ ماه اخیر اشاره و تصریح کرد: این مهم تنها با تلاش های مجاهدانه و خاموش مجموعه دستگاه قضایی همدان به ویژه سازمان امور زندان ها و در راستای عمل به سیاست های کلی قوه قضاییه مبنی بر حبس زدایی محقق شده است.

  وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی، رئیس دستگاه قضا تأکید دارد کسی که اصلاح شده دیگر جایش در زندان نیست، عنوان کرد: از این رو طرح ها و برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی  بسیاری از جمله حبل المتین با رویکرد قرآن خوانی و معتذرین در سطح زندان اجرایی شده و در دست اجراست تا این آمار بی سابقه عفو زندانیان برای دستگاه قضایی همدان ثبت شود‌.

*تلاش ستاد تألیف قلوب همدان منجر به رهایی 20 محکوم به قصاص شد

رئیس کل دادگستری استان همدان همچنین با اشاره به اینکه با فعالیت چشم گیر ستاد تالیف قلوب استان در 14 ماه گذشته، 20 محکوم به قصاص رهایی یافتند، گفت: علاوه بر این بسیاری از پرونده های قضایی در این مدت به صلح و سازش ختم شد، تا جایی که در این حوزه، دستگاه قضایی همدان رتبه نخست کشوری را از آن خود کرد‌ه است.

 عدالتخواه ادامه داد: مسئله حبس، یک ضرورتی اجتناب ناپذیر است، چرا که در هر جامعه ای افرادی هستند که امنیت اجتماعی و آرامش مردم را به خطر می اندازند، با این وجود باید زندان محلی برای اصلاح مجرمان با هدف بازگشت آنان به جامعه باشد.

* زندان همدان، یک کارگاه بزرگ حرفه آموزی برای اجتماعی سازی زندانیان

وی با بیان اینکه باید تلاشمان بیشتر بر بازاجتماعی شدن زندانیان باشد، تأکید کرد: امروز زندان همدان تنها یک حصار برای نگهداری مجرمان نیست، بلکه یک کارگاه بزرگ حرفه آموزی و به معنای واقعی یک کلینیک درمانی برای اجتماعی سازی زندانیان است.

به گزارش رودآور؛ در این مراسم که ابوالفضل حجتی پور معاونت توسعه و مدیریت منابع سازمان زندان های کشور نیز حضور داشت، از زحمات دو ساله پژمان پروین تقدیر و رضا ذوالفعلی نژاد به عنوان مدیر کل جدید زندانهای استان همدان معرفی شد.

زنگنه

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان