آخرین اخبار

26. آذر 1399 - 22:19   |   کد مطلب: 39189
در آخرین روزهای حکومت ترامپ دستمزد مشارکت آل خلیفه در پروژه عادی سازی روابط را نیز پرداخت.

به گزارش رودآور به نقل از العالم؛ تحلیل:- درحالی که فروش f35 های 50 گانه به عنوان دستمزد پیشگامی امارات در امر عادی سازی روابط با اسرائیل از ناحیه دولت ترامپ تعریف شد و در شرایطی که خارج کردن سودان از لیست تحریم های امریکایی درکنار بخشیدن صحرا به مغرب به عنوان ثمن این معامله امریکایی-اسرائیلی به این دوکشور پرداخت شد اما بحرین بدلیل کوچکی و وابستگی اش به امریکا و سعودی به دریافت هدیه ای کوچک با عنوان تحریم گروه "سرایا المختار" راضی شد و بدین شیوه امریکا وترامپ رااززیر دین خود رهانید!

- در نگاه اعلامی دولت امریکا به مساله تحریم سرایا المختار البته کوشش شده است تا این گروه به عنوان تهدیدی برای منافع ملی امریکا و سیاست خارجی این کشور معرفی شود. مقامات آمریکایی با این ادبیات از سویی بران بوده اند تا حجم خطرات ادعاییشان نسبت به این گروه را برجسته کنند تا بتوانند افکارعمومی جهان را متوجه عقللانیت تصمیمشان کنند و از دیگر سو به دولت ذره ای بحرین اعتبار واهمیت ببخشند.
- درحالی که گروه های مبارز در محور مقاومت از نگاه آمریکا به ایران منتسب میشوند، سرایا المختار هم در سایه همین ادبیات مشمول تحریم واقع شده است و این درحالی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال 2019 در لیست تحریم های آمریکا قرار دارد.
- از زاویه ای دیگر این تحریم بمعنای ان است که حکومت ال خلیفه نگهبان موثری برای منافع امریکا وبویژه ناوگان پنجم نیروی دریایی این کشور که دربحرین مستقر است نمیباشد
-البته مفهوم دیگر این تحریم جدید ان است که ترامپ ویاران او همچنان وبشدت ازناکامی درتحقق پروژه تسلیم ایران ومحور مقاومت درمنطقه ناراحت هستند و البته پیش بینی میشود ازبخشهای دیگری ازتحریمهایی اینچنین پراکنده وبی اثر طی روزهای باقیمانده ازحکومت ترامپ اعلام رسانه ای گردد

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان