آخرین اخبار

8. دى 1399 - 5:08   |   کد مطلب: 39248
صلاح الزواوی جهاد حقیقی را از رمز و رازهای انقلاب اسلامی می داند و معتقد است وجود حاج قاسم بر مدار مبارزه با امپریالیسم شکل گرفته بود و همین امر سبب شده تا جبهه مقاومت تنها راه نابودی صهیونیسم، آزادی قدس و در نهایت رهایی ملت های آزادیخواه از چنگال استکبار را، حرکت در مسیر شهید سلیمانی بدانند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ تیرماه سال جاری شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله در مصاحبه خود با پایگاه خبری «العهد»  در پاسخ به این سؤال که نقش حاج قاسم سلیمانی در کنار گروه‌ مقاومت در سوریه را چگونه یافتید؟ گفت: «دیگر معلوم بود که حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه است، در سال ۱۹۹۸(حدود22سال قبل) اوبرای این پُست برگزیده شد. منظور از نیروی قدس آماده‌سازی ارتش بیست میلیونی برای آزادسازی قدس است.
این ارتش متشکل از گروه‌هایی از نیروهای مقاومت است که در تمام منطقه حضور دارند؛ چه در فلسطین چه در لبنان، عراق، پاکستان، افغانستان یا سوریه. او آمادگی و تمرین نیروها را در تمام نقاط منطقه پیگیری می‌کرد و درست زمانی که جنگ‌ها در سال ۲۰۱۱ شعله‌ور شدند، طبیعی بود که حاج قاسم خود به‌طور مستقیم این مسئله را پیگیری کند؛ اولا به خاطر نجات سوریه از این جنگ‌جهانی که علیه سوریه به راه افتاد؛ ثانیا برای مقابله با داعش و جریان‌های تکفیری؛ ثالثا برای حمایت از نیروها فرقی هم نمی‌کردخواه نیروها عراقی باشند یا افغانی یا پاکستانی یا ایرانی یا هر گروه دیگری که برای کمک به سوریه آمده بودند.
*مبارزه با استکبار جهانی از اهداف اصلی حاج قاسم/نابودی صهیونیسم اولویت اصلی جبهه مقاومت
این مطلب نشان می دهد که حاج قاسم مسیر خود را از همان روزهای نخستین بر تن پوشیدن لباس سبز سپاه انتخاب کرده بود، مبارزه با جنایت های امریکا و صهیونیسم جهانی که یکی از ارکان اصلی و آرمان های انقلاب اسلامی و نهضت خمینی(ره) است.
بی تردید برای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب اسلامی که یکی از آن ها بیداری ملت های آزادیخواه جهان در برابر استکبار جهانی است، نابودی غده سرطانی رژیم غاصب و کودکش اسرائیل در اولویت قرار دارد و این مسئله تنها با تقویت نیروهای خودی در ملت های جبهه مقاومت و همسو شدن آنان برای آزادسازی قدس شریف به سرانجام می رسد.
*برای ایجاد وحدت بین نیروهای مقاومت، فرماندهی میدانی نیاز بود؛ حاج قاسم مرد این میدان
برای ایجاد وحدت باید شخصی منتخب و فرماندهی مقتدر، میدان را به دست بگیرید که از اعماق وجود خود به هدفش مطمئن باشد، آنچنان که هر قشر، گروه و هر جناحی در کشورهای مختلف را به خود جذب کند، اگر حرفی بزند از دل برآید که بر دل همرزمان خود نشیند.
و به گفته دوستان و حتی دشمنان جبهه مقاومت این شخصیت وحدت آفرین، کسی نبود جزء ژنرال قاسم سلیمانی که به حق با شخصیت عرفانی و اجتماعی خود در دل ها نفوذ داشت، حاج قاسم کلام از زبانش خارح نشده، مرد میدان بود و عامل به حرف های خویش و با آن عزم راسخ خود نشان داد که برای نابودی اسرائیل جنایتکار باید فاصله ای بین حرف و عمل نباشد و خود همیشه شجاعانه وسط معرکه بود و این گونه سایرین را برای رسیدن به اهداف عالی اسلامی همراه می کرد.
*نیروهای مقاومت با دیدن حاج قاسم وسط معرکه امیدوار می شدند
بنابراین نیروهای جبهه مقاومت با دیدن او در کنار خود آرامش و امید پیدا می کردند و آن مرادنگی های شهید سلیمانی همچنان آثارش پابرجاست، تا جایی که دیگر فرماندهان ملت های مقاومت تنها راه نابودی صهیونیسم را حرکت در مسیر تفکر و منش سردار دل ها می دانند.
*وجود حاج قاسم بر مدار مبارزه با امپریالیسم شکل گرفته بود
در این زمینه صلاح الزواوی سفیر فلسطین در ایران در گفت و گو با خبرنگار رودآور و در آستانه سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: وجود حاج قاسم به همراه شهیدان راه جهاد اسلامی از نخستین روزهای تشکیل گروه های مقاومت تاکنون بر مدار مبارزه با امپریالیسم یا همان نظام سلطه شکل گرفته بود.
وی اظهار کرد: شهید سلیمانی در این راه  یعنی خط مقاومت و جهاد پیش رو بود و این روزها هرچند که نبودش احساس نوعی خسارت و خلاء در ما به وجود آورده، با این حال جبهه مقاومت می داند که تنها راه آزادی قدس شریف، فلسطین و در نهایت کشورهای اسلامی از چنگال استکبار، همان راه مبارزه و شهادت است.
*راه جهاد، از رمز و رازهای انقلابی اسلامی است
سفیر فلسطین در ایران با تأکید بر اینکه راه جهاد از رمز و رازهای انقلاب اسلامی ایران است، افزود: این همان راهی است که از زمان امام خمینی(ره) تا امروز ادامه دارد و ما معتقد هستیم که راه درست، شریف و جامع برای آزادی ملت های مقاومت در جهان همین است تا به مقصود برسد.
* حرکت در مسیر حاج قاسم تنها راه نابودی صهیونیسم و امپریالیسم جهانی 
صلاح الزواوی تصریح کرد: من مطمئن هستم که به یاری خدا با همین تفکریعنی حرکت در مسیر خواسته اصلی حاج قاسم نه تنها صهیونیسم بلکه امپریالیسم جهانی هم از بین برود و به یقین پیروزی ملت های مقاومت، محقق شدنی است.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان