آخرین اخبار

13. دى 1399 - 5:51   |   کد مطلب: 39271
اثر هنرمند تویسرکانی به مناسبت سالروز شهادت یک سردار؛
پرواز در آسمان/تجلی زوایای معرفتی حاج قاسم در آثار هنرمندان
ابعاد شخصیتی و معرفتی حاج قاسم این روزها بیش از همیشه محور الهام بخش آثار هنرمندان شده، از خوشنوسی و نقاشی گرفته تا نگارگری و فیلم سازی؛ همه در تلاش هستند تا ایثار، از خودگذشتگی، تواضع و مردم داری سردار دل ها را با هنر خود بازخوانی کنند و تجلی گاهی برای مرد میدان شوند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ سیزدهم دی ماه سال 1398 بود ساعت 1:20 بامداد، که تروریست های امریکایی با موشک‌های لیزری بالگردهای خود به ترور سرداران مقاومت دست زدند، آن هم شبانه، وحشیانه، وقیحانه و ذلیلانه و بهتر است بگوییم از ترس از پشت خنجر زدند و سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس فرمانده بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی) و تنی چند از یارانشان به شهادت رسیدند.

*شهادت، پاداش مردان مرد در میدان عمل

 هرچند زخم آن خنجر یک سال است دل ملت های آزادیخواه را به درد آورده، اما شهادت هنر مردان خداست، مگر می شود کسی تمام عمر خود را در پرتو نور اخلاص برای رضای خدا سپری کند و معبود او را به بهترین شکل در پیشگاه خود نپذیرد.شهادت پاداش مردان مرد در میدان عمل است.

*ابعاد شخصیتی و معرفتی شهید سلیمانی گسترده است

ابعاد شخصیتی حاج قاسم را نمی توان تنها در یک فرمانده نظامی خلاصه کرد، او مهربان بود، نه تنها برای خانواده خود، بلکه برای ایرانیان و بالاتر از این برای ملت های آزادیخواه جهان، آن چنان مهربان و مخلص که تاب تحمل گریه های کودکان سوری، یمنی، فلسطینی و بسیاری دیگر از کشورهای مقاومت را نداشت، بند پوتین های خود را محکم بست و تا لحظه شهادتش دست از مبارزه با استکبار جهانی و تروریست های خون آشام داعشی، آن دست پرورده های امریکا و صهیونیسم، برنداشت تا آن فرودگاه معراجی شود برای شهادت و پرواز او در آسمان.

*تعابیر رهبری از شخصیت سردار دل ها

حالا دیگر تاریکی شب برای او معنایی نداشت، و به فرموده رهبر انقلاب،  ارواح طیبه شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سال ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سال ها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید ...» و این مضامین بهترین تعبیر از یک رهبر عالیقدر برای فرمانده و علم دار لشکرش است.

* ابعاد معرفتی حاج قاسم، محور الهام بخش آثار هنرمندان

حاج قاسم، ابعاد شخصیتی و روحی والا و برجسته ای دارد که هر آنچه به آن بپردازیم نمی توانیم ادای دین کنیم.ابعاد معرفتی گسترده ای که هر هنرمندی طبق ذوق و سلیقه خود، آن زاویه از شخصیت معنوی و اجتماعی سردار دل ها را انتخاب می کند که از او الهام گرفته است.

یکی طراحی چهره نورانی شهید سلیمانی در آغوش ارواح طیبه شهدا را به تصویر می کشد، دیگری مستندی در خصوص غیرت و همت او در حمایت از سیل زدگان خوزستانی را، آن یکی هم از گریه های بی امان و پدرانه حاج قاسم در منزل شهدا حرف ها به میان می آورد و گزارش ها می نویسد، یکی دیگر هم شاخه گل فرزند شهید به حاج قاسم را در قاب تلویزیون نمایش می دهد.

و چه بسیار هنرمندانی که دست شهید سلیمانی و انگشتر معروفش را در میان دشت نینوا به تصویر می کشاند.

*تجلی و بازخوانی زاویای شخصیتی حاج قاسم در آثار هنرمندان

و این هنرمندان ایران زمین هستند که در آثار خود از خوشنوسی و نقاشی گرفته تا نگارگری و فیلم سازی؛ سعی می کنند ایثار، از خودگذشتگی، تواضع و مردم داری سردار دل ها را بازخوانی کنند و این گونه ارادت خود را به حافظ این مرز و بوم نشان دهند.

و امروز «محمد نورمحمدی» هنرمند تویسرکانی اوج گرفتن شهید سلیمانی در آسمان ها را به رخ جهانیان کشانده است.در اثری به "نام پرواز یک مرد در آسمان" .

مرد میدان؛ سالروز آسمانی شدنت مبارک...

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان