آخرین اخبار

19. اسفند 1399 - 15:09   |   کد مطلب: 39596
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه باید تمام سعی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد بر جذب جوانان باشد گفت: با استفاده از توان اهالی هر منطقه می‌توانیم تشکیلات منسجم و اثرگذاری را در مناطق مختلف ایجاد کنیم.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در جمع اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی، هنری دارای نقاط مثبتی هستند که باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌هایی که در کانون‌های فرهنگی هنری وجود دارد، امکان ایجاد بستری مناسب برای جذب جوانان به مساجد است.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید شرایط حضور جوانان در مسجد را فراهم کنیم، گفت: مسجد باید به فضایی تبدیل شود که جمعیت جوان احساس کند می‌تواند به راحتی در آن فعالیت کند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه گاهی از اوقات جوانان خواهان حضور در مسجد هستند اما اجازه به آنها داده نمی‌شود، مطرح کرد: کانون فرهنگی مساجد دارای این ظرفیت است که مسجد را به محلی برای حضور و جذب جوانان تبدیل کند.

وی با بیان اینکه ا اصل بر حضور جوانان در مسجد است بنابراین باید تمام سعی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد بر جذب جوانان باشد گفت: کانون‌های فرهنگی باید از جمعیت‌هایی که در محلات مختلف حاضر هستند نیز به نحو احسن استفاده کند زیرا با استفاده از توان اهالی هر منطقه می‌توانیم تشکیلات منسجم و اثرگذاری را در مناطق مختلف ایجاد کنیم.

شعبانی در ادامه با تاکید بر اینکه استفاده از هنر امروز یک نیاز ضروری در دنیای ارتباطات است، گفت: هر کسی هنرمندانه بتواند مطالب خود ارائه دهد، قطعا خریدار بیشتری نیز پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز آنقدر تعالیم و معارف مختلف عرضه شده که بشر حیرت‌زده، در مقابل این همه اندیشه نمی‌داند چه کاری انجام دهد و کدام را انتخاب کند.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه اندیشه‌هایی که در قالب هنر ارائه می‌شود دارای جذابیت بیشتری است، مطرح کرد: اگر آنچنان که باید به بحث هنر و ارائه مطالب درست در قالب هنر توجه نشود، آن زمان تفکرات باطل در قالب هنر در جامعه ارائه و گسترش پیدا می‌کند و دیگران باطل را در قالب تزیین شده، به خورد جوانان می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از هنر برای معرفی معارف حقیقی، خود یک هنر است، اظهار کرد: مجموعه‌های هنری خوبی در برخی از مساجد ایجاد شده است و توانسته با استفاده از هنر، مخاطب‌های خود را که اکثرا جوان هم هستند به مسجد جذب کند.

شعبانی در ادامه خطاب به اعضای حاضر در جلسه یادآور شد: ارتباط با امام جماعت و ارکان مسجد همچون بسیج و هیئت امنا یکی از نکات ضروری برای کانون‌های فرهنگی است، که البته این موضوع نیز در آیین نامه جدید هیئت امنا مصوب شده تا این ارتباط تقویت شود.

وی ارتباط با محلات و مردم محلات را از دیگر اقدامات ضروری برای کانون‌های فرهنگی برشمرد و عنوان کرد: توسعه مسائل فرهنگی در هر محله با استفاده از ظرفیت اهالی همان محل قابل دسترس است که در این راستا نیز اعضا کانون می‌توانند در شورای محلات حاضر شوند و بستر تقویت ارتباطات را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در همدان با تبریک اعیاد پیش رو، گفت: به لحاظ وجود فضای کرونایی و اعمال محدودیت‌ها در برگزاری مراسم‌ مذهبی، کانون‌های مساجد در محلات می‌توانند خود متولی برگزاری جشن در محلات خود باشند و به برگزاری جشن‌های محله‌محور اقدام کنند تا در سطح شهر ثابت کنیم روز نیمه شعبان روز شادی ماست.

انتهای پیام/ 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان