آخرین اخبار

13. خرداد 1400 - 8:57   |   کد مطلب: 39988
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان با بیان اینکه رشد علمی ایران ۱۱ برابر سریعتر از میانگین جهانی است، گفت: پیشرفت های علمی ایران در سایه خودباوری، اقتدار و عزتی است که امام به ملت هدیه داد.

به گزارش رودآور، مجتبی بابایی با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت امام صادق (ع) در مراسم یادروز رحلت امام(ره) و قیام ۱۵ خرداد؛ گفت: امام خمینی(ره) به ملت ایران؛ اقتدار، عزت، شرف، استقلال و آزادی در سایه دین مبین اسلام بخشید.

وی اظهار کرد: شاید شنیدن این جمله افتخار آمیز از پیشرفت علمی ایران که توسط سایت بین المللی نیوساینتیست منتشر شده غیر قابل باور باشد و در و تصور نگنجد که رشد علمی ایران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب یکی از موضوعات مهمی است که می تواند تصویر روشن‌تری از تفاوت‌های ایران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب را به ما نشان دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان افزود: برای درک واقعیت ها و دستاوردهای ارزشمند این نظام در حوزه های علمی و فناوری لازم است مروری بر وضعیت علمی ایران از قبل انقلاب تا امروز داشته باشیم و مسئله درماندگی پهلوی در ماراتن علمی جهان تببین شود.

بابایی تصریح کرد: در دوران رژیم ستم شاهی با وجود گذشت ۴۰ سال از تاسیس نخستین دانشگاه در تولید علم و فناوری بسیار ضعیف بودیم و در صنعت نیز به جزء مونتاژ و در علم به جز ترجمه هنری نداشتیم و از این مسابقه جهان عقب مانده بودیم.

وی عنوان کرد: در سال های قبل از انقلال سهم ایران از تولید علم در دنیا تناسب چندانی با ظرفیت‌های دانشگاهیان روز نداشت و در سال ۵۷ کشوری که یک درصد از جمعیت کل دنیا را داشت سهمش از تولید علم دنیا کمتر از ۱ یک دهم درصد بود.

رئیس واحد تویسرکان همچنین با بیان اینکه بر اساس گزارشی که نشریه نیو ساینتیست در سال ۲۰۱۰ منتشر کرده، رشد علم در ایران ۱۱ برابر سریعتر از میانگین جهانی است، افزود: ایران سریعتر از هر کشور دیگری در دنیا در مسیر پیشرفت علم و فناوری حرکت می‌کند و با رشد علمی۱.۴ درصدی در میان ۲۵ کشور برتر جهان در رتبه دوم قرار گرفته است.

بابایی تصریح کرد: در مقایسه با قبل از انقلاب که تنها ۱/. درصد از تولیدات علمی پژوهشی دنیا را داشتیم که به هیچ وجه قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست، در سال ۲۰۱۰ یازده برابر تولیدات علمی ما از میانگین جهانی بیشتر بوده است.

وی همه این تحولات ایجاد شده در ایران اسلامی را نتیجه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) دانست و ابراز امیدواری در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری در آینده ای نزدیک، با غلبه بر تمامی مشکلات موجود در جامعه، کشور ایران را به جایگاهی فراتر از امروز برسانیم.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان