آخرین اخبار

30. خرداد 1400 - 12:10   |   کد مطلب: 40033
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در همدان گفت: پس از جمع‌بندی و بررسی تخلفات انتخاباتی، نتایج تا پایان هفته جاری اعلام می‌شود.

به گزارش رودآور؛ حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه هیات بازرسی در حال بررسی تخلف‌های روز انتخابات است اظهار کرد: برای یکسری از تخلفات چه در همدان و چه در سایر شهرها دادستانی ورود کرده و برای بخشی از تخلفات نیز مستندات به هیات بازرسی ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه سه ماموریت برای تخلفات انتخابات تعریف می‌شود ادامه داد: بخشی از ماموریت‌هایی که مربوط به جرم انگاری است، دادستانی ورود می‌کند و یکسری نیز شامل تخلفات قانونی در حوزه عدم توجه به نظم و انضباط است که به هیات بازرسی ما مربوط است، مستندات در این زمینه در حال جمع‌آوری است و آخر هفته جمع‌بندی می‌شود.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در همدان با بیان اینکه قطع دستگاه‌های الکترونیکی رای‌گیری یک تخلف سراسری است عنوان کرد: وزیر کشور در این خصوص توضیح خواهد داد.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی تخلفات، اختلالات سیستمی سراسری بود که از نیم تا سه ساعت اختلال در رای‌گیری ایجاد کرد گفت: بسیاری از مردم پشت درهای محل اخذ رای ساعت‌ها منتظر بودند که وزارت کشور باید پاسخگوی آن باشد‌.

فلاحی با تاکید بر اینکه باید قبل از انتخابات دستگاه‌ها تست می‌شدند و آموزش لازم به کاربرها داده می‌شد گفت: این تعللی بود که از سوی وزارت کشور صورت گرفته و باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه کشور ما مردم فداکاری دارد که با همه مشکلات و تلخی‌ها حماسه بزرگی را خلق کرد و باید قدر آنها را بدانیم تصریح کرد: معتقدم مشارکت بیش از این میزان می‌بود ولی وجود اختلالات باعث تاثیر در میزان مشارکت شد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان