آخرین اخبار

7. مرداد 1400 - 7:18   |   کد مطلب: 40090
امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه ثواب بسیار اعمال روز غدیر نشانگر واقعه عظیم تعیین امامت و ولایت است، گفت: گرچه به دلیل شرایط خاص کرونایی افطاری دادن در خانه برایمان مقدور نیست، اما می توان غذاهای طبخ شده را به صورت بسته بندی درب منازل تحویل داد تا همه به نحوی مبلغ غدیر باشیم.

«حجت الاسلام مرتضی موحدی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با تبریک به مناسبت فرارسیدن عید غدیر، گفت: در روایات بسیاری روز عید غدیر را، بزرگترین عید مؤمنان برشمرده اند.
وی با بیان اینکه اعمال و عبادت هایی در این روز سفارش شده که ثواب های بسیار دارد، اظهار کرد: روز گرفتن در روز عید غدیر برابری می کند با روزه تمام عمر دنیا.
امام جمعه تویسرکان افزود: همچنین در دیگر روایات نقل شده که ثواب یک درهم صدقه و هزینه برای کار خیر در روز عید غدیر معادل ثواب دو میلیون درهم کار غیر در روزهای غیر غدیر است و یا اطعام در شب و روز غدیر برابر است با اطعام تمام پیامبران، صدیقان و شهدا.
حجت الاسلام موحدی با اشاره به اینکه از سنت اطعام روز غدیر غافل نشویم، تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص کرونایی مهمانی و افطاری دادن در خانه برایمان مقدور نیست، اما می توان غذاهای طبخ شده را به صورت بسته بندی درب منازل تحویل داد.
وی  تمام این ثواب های عنوان شده را نشانگر اهمیت غدیر دانست و عنوان کرد: چرا این روز این همه در دین مبین اسلام پر ارزش و جایگاه ولایی دارد؟ به دلیل واقعه عظیمی است که در آن روز رخ داده و آن مسئله تعیین ولایت و جانشینی نبی مکرم اسلام(ص) است.
وی ادامه داد: در احادیث متواتر یعنی احادیثی که آنقدر نقل شده که در صحت آن جای تردید نیست، آیات نازل شده در روز عید غدیر در شأن امام علی(ع) و مسئله ولایت و امامت ایشان است، این روایات هم از سوی علمای سنی نقل شده و هم از سوی علمای شیعه.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان