آخرین اخبار

27. مرداد 1400 - 18:20   |   کد مطلب: 40137
امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه برکت روضه سیدالشهداء(ع) تضمین کننده سعادت جامعه است، گفت: در شرایط کنونی که باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنیم، اگر صیغه نذر را به نحو صحیح بر زبان جاری نکرده باشیم می توانیم با تغییر و تبدیل در انجام دادن آن، هزینه را برای عزای حسینی یا در امور خیر دیگر صرف کنیم.

«حجت الاسلام مرتضی موحدی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان و 72 تن از یاران با وفایشان، گفت: برخی عزاداران و عزیزانی که برای امام حسین(ع) نذورات دارند، در شرایط خاص این روزها به دلیل شیوع کرونا و محدودیت های بهداشتی طبق نظر کارشناسان نمی توانند نذر خود را ادا کنند، اما راه هایی پیش رویشان باز است.

* چگونگی تغییر و تبدیل نذر در شرایط کرونایی

وی اظهار کرد: مطابق با فتوای رهبر انقلاب اگر صیغه نذر را به نحو صحیح بر زبان جاری نکرده باشند، تغییر و تبدیل در انجام دادن آن نذر مانعی ندارد.

امام جمعه تویسرکان افزود: بنابراین می توان نحوه ادای نذر را به گونه ای که متناسب با شرایط کرونایی باشد تغییر داد و بهتر است در راستای مراسم عزای حسینی(ع) و یا کمک به نیازمندان جامعه و هر کار خیر دیگری باشد.

* برکت روضه سیدالشهداء(ع) تضمین کننده سعادت جامعه است

حجت الاسلام موحدی در ادامه به برکات بسیار برپایی روضه برای سیدالشهداء(ع) هم اشاره کرد و گفت: ماه محرم به ویژه دهه نخست آن بهترین فرصت برای رستگاری فرد و جامعه است تا با توسل به ائمه اطهار(ع) به ویژه سالار شهیدان مسیر سعادت ابدی را بیش از پیش بشناسیم و در این مسیر حرکت کنیم.

وی تأکید کرد: فرصت بهره مندی از روضه های سیدالشهداء(ع) را باید غنیمت شمرد، چرا که برکت روضه سیدالشهداء(ع) تضمین کننده سعادت جامعه است.

امام جمعه تویسرکان عنوان کرد: با این وجود باید با توجه به منویات رهبری در شرایط شیوع کرونا، تغییراتی در نحوه برگزاری عزاداری ها منطبق با مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا داشته باشیم.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: می توان مراسم عزای سالار شهیدان را در فضای باز و با استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار کرد و آن جا که بالاجبار فضا بسته است؛ مطابق با شیوه نامه های بهداشتی باید دقت داشت که ارتفاع مکان به حدود 6 متر برسد و از یک چهارم ظرفیت آن فضا استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بدین ترتیب با رعایت شیوه نامه های بهداشتی هم از فیض عزاداری برای سیدالشهداء(ع) بهره مند شده ایم و هم حفظ سلامت جامعه را در نظر گرفته ایم.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان