آخرین اخبار

26. آذر 1400 - 13:17   |   کد مطلب: 40296
خطیب نماز جمعه تویسرکان گفت: از فرصت فاطمیه برای شناخت ویژگی های شخصیتی زهرای مرضیه(س) و فرهنگ فاطمی به ویژه چهره استکبارستیزی آن بانوی دو عالم بهره بگیریم.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ حجت الاسلام «مرتضی موحدی» در خطبه های نماز جمعه 26 آذرماه با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، گفت: فاطمیه فرصت مغتنمی برای بازخوانی الگوی برتر است، چنانچه شاهد هستیم امام عصر(عج) آن بانوی بزرگوار را اسوه حسنه معرفی می کنند.
وی اظهار کرد: بانوان ما اگر می خواهند عزیز باشند، فرهنگ فاطمی را در لحظه به لحظه زندگی خود جاری کنند، چرا که آن حضرت الگوی ارزشمندی در عرصه های فردی، اجتماعی و حتی سیاسی در تمامی دوران هاست.
خطیب نماز جمعه تویسرکان افزود: یکی از ویژگی های بارز زهرای مرضیه(س) استکبارستیزی آن حضرت بود، و همنی ویژگی سبب شد تا در اوج خوبی، معصومیت و مظلومیت طاغوت بخواهد حقش را لگدمال کند.
حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) نشان دادند که هیچ گاه نباید زیر بار ظلم طاغوت رفت و فاطمیه نشان می دهد که حتی اگر عصاره هستی و بهترین الگوی جهان باشی، به دلیل داشتن ویژگی ظلم ستیزی، طاغوت دست از سرمان بر نمی دارد.
وی در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مفتح، گفت: آن شهید بزرگوار چهره برتر در ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه بود و این مسئله را می توان به خوبی از تعاریف امامین انقلاب از او درک کرد، چنانکه امام خمینی(ره)، شهید مفتح را شخصیتی برجسته، مجاهدی واقعی و فعال در امر به معروف و نهی از منکر معرفی کردند.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان