آخرین اخبار

16. فروردين 1401 - 6:54   |   کد مطلب: 40444
دادستان همدان با بیان اینکه دیدارهای چهره به چهره، مردم را دلگرم و امیدوار می کند، گفت: سال گذشته تعداد ملاقات های مردمی انجام شده علاوه بر حضور در مساجد، محلات و حتی روستاها، 3 هزار و 343 مورد بود که بیش از 90 درصد آن دیدارها منتج به نتیجه شد.

«حسن خانجانی موقر» در گفت گو با خبرنگار رودآور؛ به ملاقات های مردمی در دادسرای مرکز استان اشاره کرد و گفت: دیدار با مردم و پیگیری مطالبات آنان حتی در روزهای کرونایی، همیشه مطابق برنامه های روز دوشنبه برقرار بوده و هیچ گاه تعطیل نشده است.
وی با بیان اینکه اجازه ندادیم که شیوع این بیماری منحوس ما را از عمل به وظایف خود دور سازد، اظهار کرد: بنابراین با رعایت شیوه نامه های بهداشتی حتی در روزهای سخت کرونایی با ارباب رجوع ها در دادسرا با همراهی معاونان خود ملاقات داشته ایم.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، افزود: تأکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه بر حضور مسئولان بین مردم است، چرا که هرچه این دیدارهای چهره به چهره افزایش یابد، هم مشکلات جامعه در لایه های زیرین شناخته می شود و هم مردمی که چشم امیدشان به بیان مطالبات و تحقق آن است، دلگرم می شوند.
خانجانی موقر در ادامه عنوان کرد: بنابراین سعی بر آن شده تا از هر فرصتی برای حضور بین مردم استفاده کنیم، تا جایی که در سال گذشته تعداد ملاقات های مردمی انجام شده علاوه بر حضور در مساجد، محلات و حتی روستاها، 3 هزار و 343 مورد بوده است.
وی به مهمترین موضوعات مطالبات مردمی هم پرداخت و تصریح کرد: عمده درخواست های مراجعه کنندگان، پیگیری برای حل مشکلاتشان با دستگاه های اجرایی و دولتی از جمله اعتراض به عملکرد سازمان جهاد کشاورزی، تقاضای تسریع در رسیدگی، درخواست عفو و بخشودگی، تخفیف مجازات زندانیان و استفاده از ارفاق‌های قانونی از جمله آزادی مشروط، پابند الکترونیک، تودیع وثیقه و همچنین اعمال ماده 278 قانون آئین دادرسی کیفری بوده است.
وی ادامه داد: در این بین برخی از تولیدکنندگان هم حضور یافتند، تا با بیان مسائل و مشکلات به وجود آمده بر سر راهشان، برای رفع آن موانع تولید چاره اندیشی شود و این مسئله را با جدیت بیشتری پیگیر شدیم.
دادستان همدان در ادامه با تأکید بر اینکه تکریم ارباب رجوع جزئی از برنامه سند تحول قضائی است، عنوان کرد: در حال حاضر با پیگیری های انجام شده و صدور دستورات قضایی می توان  گفت که بیش از 90 درصد این دیدارها منتج به نتیجه شده است.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان