آخرین اخبار

25. آبان 1401 - 2:58   |   کد مطلب: 40529
سازمان‌های حقوق بشر از مقامات سعودی خواستند تا زندانیان سیاسی را که به اتهامات دروغین بازداشت شده و برخی از آنان کم سن و سال هستند، آزاد کنند.

به گزارش رودآور به نقل از العالم؛ رقص و خوانندگی در رستوران‌های ریاض رونق پیدا کرده است و پول‌های سعودی چشم و دهان مسئولان امر به معروف و نهی از منکر را بسته و توجهی به فسادی که کشور را فراگرفته ندارند.

حکومت بن‌سلمان اموال خود را به پای خواننده‌ها و رقصنده‌ها می‌ریزد و هر کسی که از انحراف و انحطاط در عربستان صحبت کند یا از مسئولان این کشور انتقاد کند، بازداشت می‌شود.

اکثر نخبگان جامعه سعودی از جمله «شیخ علی بادحدح»، «عبدالله بصفر»، «عبدالعزیز الفوزان»، «حبیب بن معلا»، «محمد البشر» استاد دانشگاه و «طراد العمر» نویسنده عربستانی، تنها به این دلیل که دیدگاه خود را بیان کردند، در پشت میله‌های زندان به سر می برند.

تنها اندیشمندان و روشنفکران در معرض حملات برنامه ریزی شده مسئولان سعودی علیه آزادی بیان قرار ندارند، بلکه فعالان و جوانان نیز تنها به جرم نوشتن یک توئیت یا اظهار نظر درخصوص یک مساله یا حتی پسندیدن یک صفحه متعلق به مخالفان، مشمول این حملات می شوند و به اشد مجازات محکوم می‌شود.

به گونه ای که جوانی آنان در زندان ها تباه می شود؛ از جمله این جوانان، محمد الجدیعی و عبدالله جیلان هستند که اولی به 18 سال حبس و دومی به 12 سال حبس محکوم شده اند.

عبدالرحمن الشیخی، اسماء السبیعی، رینا عبدالعزیز، یاسمین الغفیلی و نجوی الحمید و لینا الشریف، تنها بخشی از فعالان اجتماعی و سیاسی عربستان هستند که با وجود گذشت یک سال از بازداشت، سرنوشت‌شان معلوم نیست و هیچ اتهام واضحی به آنان وارد نشده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان