آخرین اخبار

25. آبان 1401 - 13:13   |   کد مطلب: 40534
تیم ملی فوتبال ایران با وحدتی که کارلوس کی‌روش در رختکن ایجاد کرده، نگاه زیادی به درخشش در جام جهانی قطر خواهد داشت.

به گزارش رودآور به نقل از دانا؛ کاروان اعزامی تیم ملی فوتبال کشورمان به رویداد جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، غروب دوشنبه به فرودگاه دوحه رسید و در هتل الریان این کشور که در نزدیکی کمپ تمرینی اختصاص یافته به یوزهای پارسی هم هست، با حضور تمامی بازیکنان اعم از لژیونرهای آسیایی و اروپایی اسکان یافت.

نخستین نشست خبری کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از آخرین بازی تدارکاتی ملی‌پوشان فوتبال ایران مقابل تیم ملی فوتبال تونس که عصر امروز صورت خواهد گرفت، روز گذشته در برابر نمایندگان رسانه‌های گروهی برگزار شد که حاضرجوابی سرمربی تیم ملی به یک سؤال حاشیه‌ساز، واکنش‌های زیادی را در پی داشت.

کی‌روش که پیش از این هم همیشه به عامل اصلی وحدت‌سازی در تیم ملی و عمود خیمه یک‌پارچگی در رختکن یوزهای پارسی شهرت داشت، در مرتبه دوم حضورش در فوتبال ایران و هم‌کاری با فدراسیون فوتبال نشان داده که باز هم همان نقش همیشگی را حتی به مراتب بهتر از ادوار گذشته ایفا می‌کند و انتخاب درستی در این شرایط حساس بوده.

هم‌گروهی تیم ملی فوتبال کشورمان با تیم‌های ملی انگلستان، ولز و ایالات متحدۀ امریکا که یوزهای سپیدپوش پارسی را در سیاسی‌ترین گروه تاریخ ادوار جام‌های جهانی قرار داده؛ شاید کارمان را در تورنمنت قطر سخت‌تر کرده باشد اما نباید غافل از این ماجرا بود که ایرانی همیشه در بزنگاه‌های سخت و دشوار، روی جنگنده‌ای از خود نشان داده که نمونه‌اش در هیچ کجای جهان نیست.

اگر چه به زعم رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی فوتبال، گروه B رقابت‌های جام جهانی تنها گروهی است که ۴ تیم آن حائز رنکینگ ۲۰ و کم‌تر بین تیم‌های ملی فوتبال جهان هستند و این یعنی که تیم ملی ایران با رتبه بیستم در گروه مرگ قرار گرفته اما شناخت کی‌روش از تیم ملی و سبقۀ درخشان او مخصوصاً در جام جهانی ۲۰۱۸، بیش از هر چیز دیگری مایۀ امیدواری‌ست.

حضور ۱۶ بازیکن لژیونر اعم از سردار آزمون، علی‌رضا جهان‌بخش و مهدی طارمی که ستاره‌های آسمان فوتبال ایران هستند از بین مجموع ۲۵ بازیکن حاضر در لیست تیم ملی، این نوید را داده که یوزهای سپیدپوش پارسی با قدرتی به مراتب بیش‌تر از همیشه در سرزمین صحرایی حاشیه خلیج فارس به دنبال رقم زدن رؤیایی فراتر از تصورات هستند.

با وحدتی که حول محور کارلوس کی‌روش به عنوان ستاره اصلی تیم ملی در رختکن ملی‌پوشان شکل گرفته و حبابی برای جلوگیری از ورود حاشیه‌ها به تیم تشکیل شده، بی‌تردید با ادامه این اتحاد و هم‌دلی مثال‌زدنی می‌توان به تحقق رؤیایی بیش از نیم‌قرنی فوتبال ایران برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی، امید داشت.

همیشه این روزهای سخت، دشوار و حساس بوده که به سنگ محکی برای ایرانی‌ها تبدیل شده و حالا در گلوگاه این ایام، پسران فوتبال ایران نشان خواهند داد که به رغم هر گونه محدودیت‌ها و مشکلات می‌توان در سرلیست صفحات تاریخ‌نویسان حضور یافت.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان