آخرین اخبار

1. دى 1401 - 12:01   |   کد مطلب: 40584
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضور اساتید حوزه و دانشگاه برای شکستن جریان تبلیغی دشمن در فضای مجازی برای حمایت از دستاوردهای انقلاب اسلامی یک ضرورت است تا دشمن نتواند با حربه تطهیر و پاکسازی جنایات و ظلم های دوران طاغوت به نقشه های شوم خود برسد.

به گزارش رودآور؛ «محمد مهدی اسماعیلی» امروز یکم دی ماه درمراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه در تویسرکان، گفت: آیت الله رییسی از تبار حوزه و دانشگاه است و تمام توان خود را برای رفع مشکلات مردم به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه معاندین نظام به دنبال القای ناامیدی و سرخوردگی به جوانان ما و توهم سازی آنان نسبت به رژیم پهلوی هستند، اظهار کرد: بنابراین در این فضا باید همگی در امر جهاد تبیین که توصیه امید مقام معظم رهبری است گام برداریم و در شناساندن دستاوردهای انقلاب اسلامی کوشا باشیم.

*ضرورت فعالیت اساتید حوزه و دانشگاه برای شکستن جریان تبلیغی دشمن در فضای مجازی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در این میان حضور اساتید حوزه و دانشگاه برای شکستن جریان تبلیغی دشمن در فضای مجازی برای حمایت از دستاوردهای انقلاب اسلامی یک ضرورت است تا دشمن نتواند با حربه تطهیر و پاکسازی جنایات و ظلم های دوران طاغوت به نقشه های شوم خود برسد.

اسماعیلی همچنین با اشاره به اینکه بنای انقلاب اسلامی بر پایه فرهنگ شکل گرفته و استوار شده، گفت: از این رو دشمن تمام هجمه های خود را از همان ابتدای پیروزی انقلاب بر ضربه زدن به فرهنگ ما معطوف کرده است.

* انقلاب اسلامی؛ دوگانگی بین حوزه و دانشگاه را برطرف ساخت

وی آیت الله شهید دکتر مفتح و دیگر دوستان شهید او همچون شهید مرتضی مطهری، شهید باهنر و شهید بهشتی را از نقش آفرینان و پیش روهای پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و عنوان کرد: این افراد با شخصیتی برجسته و ممتاز جزء پرچم داران انقلاب خمینی کبیر بودند.

وزیر ارشاد ادامه داد: آن دوگانه بین حوزه و دانشگاه به همت چنین افراد شایسته ای به ویژه شهید مفتح و به رهبری امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی برطرف شد، چرا که طاغوت به بهانه اینکه علم حوزوی سبب عقب‌ماندگی و مانعی پیشرفت است، می خواست بدبینی را در بین جریان روشنفکر دانشگاهی و جریان تحصیلکرده حوزه‌های دینی ایجاد کند.

*ایران اسلامی در مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی قرار گرفته

اسماعیلی افزود: امروز شاهد هستیم که تلف چهره های بزرگ حوزی و دانشگاهی و کناریکدیگر بودن آنان زمینه ساز رشد و توسعه کشور شده و ایران اسلامی در مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: علم و آگاهی همراه با استقلال و آزادی در تعریف تمدن اسلامی زمینه ساز شکوفایی استعداد جوانان ایرانی می‌شود، برای همین است دشمنان به دنبال ناامید کردن جوانان هستند تا از طریق بمباران تبلیغاتی، شایعه پراکنی، دروغ و تحریف جلوی پیشرفت و توسعه کشورمان را بگیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد در ادامه افزود: دولت سیزدهم مجددانه پیگیر است تا مسائل مهم کشور بر زمین نماند و با ارتقای روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه مشکلات پیش روی خود را حل کند.

 اسماعیلی گریزی هم به طرح های در دست اجرای استان همدان زد و گفت: در حالی که طرح آبرسانی بلند مدت همدان در 17 سال و با هزینه کرد 160 میلیارد تومان تنها 30 درصد پیشرفت داشت، در دولت سیزدهم با تخصیص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار، شاهد اجرا و تکمیل ۷۰ درصد باقیمانده در یک سال بودیم.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان