آخرین اخبار

2. دى 1401 - 21:47   |   کد مطلب: 40590
 معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان جزئیات تغییر ساعت فعالیت آموزشی مدارس استان را به دلیل صرفه‌جویی در مصرف انرژی تشریح کرد.

به گزارش رودآور به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، «احمد آقامحمدی» اظهار داشت: مراسم صبحگاهی در مدارس نوبت صبح از ساعت ۸:۴۵ دقیقه آغاز می‌شود و ساعت ۹ نیز زمان شروع کلاس‌های درسی است.

وی در رابطه با تغییر ساعت فعالیت در مدارس نوبت بعدازظهر، بیان کرد: ساعت شروع فعالیت این مدارس، تغییری نکرده اما این دانش‌آموزان، یک ‌ساعت زودتر از قبل، تعطیل می‌شوند.

آقا محمدی با بیان اینکه کسری ساعت را بین دروس تقسیم کردیم تا برنامه درسی روزانه دچار اختلال نشود، توضیح داد: در دوره ابتدایی از هر یک ساعت آموزشی، ۱۰ دقیقه و در دوره متوسطه از هر دو ساعت آموزشی ۲۰ دقیقه کم شده است.

معاون آموزش متوسطه و سرپرست آموزش ابتدایی آموزش‌ و پرورش استان همدان خاطر نشان کرد: ساعت فعالیت هنرستان‌ ها نیز از ساعت ۹ تا ۱۴ خواهد بود.

آقا محمدی یادآور شد: این تصمیم بنا به دستور استانداری همدان به علت صرفه‌ جویی در مصرف انرژی به مدت ۲ ماه از ابتدای دی‌ ماه تا پایان بهمن‌ ماه گرفته شده است.

استاندار همدان نیز پیشتر اعلام کرد: ساعت کار در همه ادارات و دستگاه های اجرایی استان همدان در راستای کاهش مصرف گاز از اول دی تا پایان بهمن از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ بعدازظهر خواهد بود.

«علیرضا قاسمی فرزاد» در خصوص تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در دی‌ماه اظهار داشت: طبق اعلام مراجع ذی‌صلاح تاکنون هیچ تصمیمی مبنی بر تعطیلی روزهای کاری هفته گرفته نشده است و روال معمول اداری برقرار است.

مدیرعامل شرکت گاز همدان چندی پیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با افزایش سرما و برودت هوا میزان مصرف گاز طبیعی در سطح استان به ویژه شهر همدان افزایش یافت و مشترکان در شبانه روز گذشته ( ۲۲ آذر) ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب گاز مصرف کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد بیشتر است.

استان همدان حدود ۳۰۷ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان