آخرین اخبار

12. دى 1401 - 15:49   |   کد مطلب: 40617
پرستار تویسرکانی وسط خیابان با دستانی خالی جان مرد بیهوشی را نجات داد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چه بسیار اتفاق افتاده فردی دچار حمله قلبی و یا به هر دلیلی زمین گیر می شود و کمک رسانی در دقایق اولیه او را از مرگ حتمی نجات می دهد.این اتفاق در تویسرکان هم به تازگی رخ داده.که شرح آن را می خوانیم.
در این باره «مریم بیات» پرستار تویسرکانی درباره چگونگی نجات جان شهروندی گفت: روز شنبه ۱۲ آذر ماه جاری ساعت ۱۹ پس از اتمام کلاس زبان خارجه از آموزشگاه بیرون آمدم و به سمت منزل در حال عبور از میدان امام خمینی(ره)بودم، نزدیکی های میدان دیدم تعداد زیادی از مردم دور تا دور یک خودروی پارک شده کنار میدان اصلی شهر جمع شدند.
وی اظهار کرد: چند نفر فریادکنان صدا می زنند کمک کمک، کمک. نزدیکتر شدم، دیدم مردی داخل خودروی شخصی در حالی که یکی از پاهایش روی پدال ترمز بود، بیهوش است، بنابراین برخودواجب دانستم با توجه به حرفه ای که دارم وارد صحنه شوم و به او کمک کنم.
این بانوی فداکار تویسرکانی افزود: با صدای بلند گفتم بنده پرستارم و از حاضرین در صحنه خواستم محوطه را خلوت کنند، سپس بر بالین فرد بیهوش رفتم و او را صدا زدم  که متأسفانه نه به صدا و نه به تحریک لاله گوش که بنده انجام دادم، پاسخی نداد.
بیات عنوان کرد: سپس علائم حیاتی او را کامل ارزیابی کردم ‌و متوجه شدم فاقد علائم حیاتی است، بنابراین در اسرع وقت عملیات احیاء قلبی_ریوی را با فشردن قفسه سینه آغاز کردم و از حاضرین درصحنه هم خواستم با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و کمک بگیرندو خودم نیز همچنان به انجام سیکل های احیاء قلبی ریوی پایه ادامه دادم.
وی گفت: پس از گذشت حدود هشت الی ۹ دقیقه احیاء قلب و ریه، نبض آن مرد بازگشت و او آگاه به زمان و مکان شد.
این پرستار تویسرکانی ادامه داد: در همین حین آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به صحنه رسید و پس از گزارش اقدامات انجام شده به همکاران اورژانس ۱۱۵ فرد را در حالی که قادر به تکلم بود به همکارانم تحویل دادم.
بیات گفت: خیلی مسرور و خوشحالم از اینکه با استفاده از مهارتی که داشتم باعث بازگشت یکی از هم وطنانم به زندگی در تویسرکان شدم.
انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان