آخرین اخبار

20. فروردين 1393 - 9:44   |   کد مطلب: 12592
کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:تغذیه مناسب تاثیر بسزایی در تقویت حافظه و افزایش ضریب یادگیری دارد.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، زهرا خسرویˈافزود:تغذیه مناسب از جمله عوامل موثر در تقویت حافظه است و در کنار خواب کافی می تواند درافزایش ضریب یادگیری افراد تاثیر گذار باشد.

وی اظهار داشت:مطالعات مختلف نشان داده است که مصرف روزانه یک عدد مولتی ویتامین سبب افزایش ضریب هوشی کودکان به میزان 25 واحد است.

وی ادامه داد: مصرف آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین( C(500-1000میلی گرم ، ویتامین( E (500- 400واحد بین المللی نیز از مغز در برابر تاثیر مخرب و کشنده رادیکال های آزاد محافظت می کند.

وی با بیان اینکه برخی مواد غذایی نسبت به سایر مواد در تقویت حافظه تاثیر بیشتری دارد، گفت:تمشک آبی ،میوه و سبزیجات رنگی مانند توت فرنگی ، انگور ، انواع توت، آلبالو و اسفناج نیز از بهترین مواد غذایی مقوی برای حافظه است.

وی اظهار داشت:10نوع ماده غذای اصلی حاوی آنتی اکسیدان نیز شامل آلو ، کشمش ، توت سیاه ، تمشک آبی، سیر ، کلم پخته، توت فرنگی ، اسفناج خام و انواع توت می باشد.

وی گفت: نوشیدنی های مفید برای مغز شامل چای سیاه و چای سبز است به گونه ای که یک عدد چای کیسه ای می تواند یک چهارم تا یک سوم نیاز روزانه به آنتی اکسیدان را برآورده کند.

وی با بیان اینکه مصرف روزانه 30 تا 60 گرم ماهی نیز در تقویت حافظه موثر است بیان کرد:در بین ماهی ها سالمون ، ماکرل ، ساردین وهرینگ از موثر ترین غذاهای دریایی در تقویت حافظه است.

وی با بیان اینکه برخی مواد غذایی نیز می تواند به شریان های مغزی آسیب بزند ادامه داد:چربی حیوانی اشباع ، اسید های چرب ترانس و اضافه وزن می تواند موجب بروز دیابت و آسیب دائمی به سلول های مغزی شود.

وی تصریح کرد:برای کمک به حافظه و یادگیری، بدن نیازمند قندهای طبیعی است بنابراین مصرف برگه هلو ،بادام زمینی ، حبوبات ، ماست ، وانواع غلات را نباید از برنامه غذایی حذف کرد.

وی بیان کرد: انواع نان و غلات نیز با تامین کروم به تقویت حافظه و یادگیری کمک می کند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان