آخرین اخبار

27. فروردين 1393 - 11:21   |   کد مطلب: 12755
کمیته حقوق بشر در این گزارش با استناد به ماده ۲۵ میثاق حقوق مدنی و سیاسی، «نگرانی خود را از محروم نگه داشته شدن ساکنان واشنگتن از حق خود برای انتخاب نماینده صاحب رای در مجالس نمایندگان و سنای آمریکا ابراز داشته است»

به گزارش رودآور وبلاگ ” سایبر قیرو کارزین” در مطلبی نوشت:

کمیته حقوق بشر در این گزارش با استناد به ماده ۲۵ میثاق حقوق مدنی و سیاسی، «نگرانی خود را از محروم نگه داشته شدن ساکنان واشنگتن از حق خود برای انتخاب نماینده صاحب رای در مجالس نمایندگان و سنای آمریکا ابراز داشته است». این کمیته همچنین به صراحت خطاب به دولت آمریکا نوشته است که «باید به ساکنان واشنگتن حق رای اعطا شود».

۶۴۶ هزار نفر ساکنان واشنگتن از حق رای و داشتن نماینده در کنگره این کشور محروم هستند و اعتراض های آنان در رابطه با نقض ابتدایی ترین اصل دموکراسی یعنی «هر نفر یک رای»، تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است.

بر اساس بند ۲۵ میثاق حقوق مدنی و سیاسی که آمریکا یکی از امضا کنندگان آن است، «هر انسانی حق دارد در اداره امور عمومی بالمباشره یا بواسطه نمایندگانی که آزاد انتخاب می شوند شرکت نماید و همچنین در انتخابات ادواری رای بدهد و انتخاب شود».

با توجه به محرومیت مردم واشنگتن از «شرکت در اداره امور کشورشان» و «شرکت در انتخابات»، کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد، دولت آمریکا را ناقض این حقوق ابتدایی بشریت خوانده و خواستار تغییر این وضعیت شده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان