آخرین اخبار

7. ارديبهشت 1393 - 17:03   |   کد مطلب: 12948
رئیس دانشکده پزشکی همدان گفت: همدان دارای بزرگترین سایت داروهای گیاهی کشور است بنابراین باید از این ظرفیت برای تولید داروهای گیاهی جایگزین داروهای شیمیایی بهره برد.

وی افزود: دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان در هر دوره 60 دانشجوی پزشکی و 30 دانشجوی بین‌الملل را پذیرش می‌کند و براساس وضعیت خاص جامعه تربیت رزیدنت در 13 رشته دانشگاهی را در دستور کار داریم.

رئیس دانشکده پزشکی همدان تربیت رزیدنت در دو گروه چشم و ارتوپد را از برنامه‌های امسال این مرکز برشمرد و گفت: از مهمترین و اساسی‌ترین مشکلات درمانی استان نبود متخصصان ارتوپد بود که در این راستا تربیت رزیدنت در این عرصه را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به راه‌اندازی دانشکده طب سنتی در همدان افزود: همدان از گذشته خاستگاه رشد گونه‌های داروهای گیاهی بوده است و بوعلی‌سینا نیز به همین منظور مدتی را در همدان زندگی کرده است.

امیرزرگر بیان کرد: بعد از بروز تحریم‌ها و نبود برخی از داروها برای انجام عمل پیوند بیماران در استان و کشور به صورت اتفاقی به این مسئله رسیدیم که با استفاده از داروهای گیاهی برخی از این داروها را تولید کنیم.

رئیس دانشکده پزشکی همدان افزود: در این راستا برای رفع مشکل مصارف دارویی تا زمان رفع تحریم، از برگ گیاهی به یک دارو رسیدیم که سیستم ایمنی بدن را مهار و موقعیت انجام پیوند را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به عوارض برخی از داروهای شیمیایی مردم از مصرف آنها امتناع می‌کنند و با بروز بیماری سعی می‌کنند با داروی گیاهی و غذا خود را مداوا کنند.

رئیس دانشکده پزشکی همدان با تأکید بر اینکه با انجام تحقیقات همه داروهای گیاهی قابلیت جایگزینی داروهای شیمیایی را دارند، عنوان کرد: از مهمترین مشکلات ما در رجوع به مصرف داروهای شیمیایی این است که کتاب مرجع پزشکی حکیم هزاره‌ها ابوعلی‌سینا را فراموش کرده‌ایم و این در حالی است که کتاب این دانشمند در تمام کشورها مطالعه و تدریس می‌شود.

وی افزود: در صورتی که بهداشت و پیشگیری به جای درمان قرار گیرد داروهای گیاهی نیز جایگزین داروهای شیمیایی می‌شود بنابراین باید جامعه را به سمت پیشگیری از بیماری سوق دهیم تا سلامت جامعه را تأمین کنیم.

رئیس دانشکده پزشکی همدان تاکید کرد: با برقراری یک هماهنگی بین بخش پزشکی، داروسازی و دانشگاه می‌توان از ظرفیت گیاهان دارویی به نفع کشور و تربیت دانشجو بهره گرفت.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان