آخرین اخبار

11. ارديبهشت 1393 - 12:13   |   کد مطلب: 13086
 مسوول واحد بازرسی ویژه غذا و دارو استان همدان گفت: فروش کرم های دست ساز و داروهای گیاهی فرآوری شده در عطاری ها ممنوع است.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا؛ رسول اسدی منشˈ افزود: از آنجا که کرم های دست ساز به دور از هرگونه اصول علمی ساخته می شوند ممکن است عوارض پوستی متعددی را برای مصرف کنندگان به وجود آورند.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر فروش کرم های دست ساز ترکیبی در عطاری های این استان زیاد مشاهده می شود اظهار داشت: در برخی از موارد استفاده از کرم های دست ساز موجب ایجاد سوختگی های شدید پوستی برای افراد شده تا حدی که شخص، مجبور به انجام عمل جراحی پلاستیک برای رفع این عوارض شده است.

وی با بیان اینکه عطاری ها تنها اجازه فروش گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی را دارند گفت: شهروندان می توانند با مشاهده این تخلفات، موضوع را با شماره 8381907 یا شماره 1490 درمیان بگذارند.

وی با اشاره به لزوم تهیه هرگونه دارو از داروخانه ها اظهار داشت: تنها داروخانه ها حق فروش دارو را داشته و حتی فروش داروهای فراوری شده گیاهی نیز در عطاری ها ممنوع است.

وی توضیح داد: در برخی موارد تجویز نادرست یک دارو می تواند به جای درمان بیماری به ایجاد عوارض متعددی همچون ناراحتی های کلیوی، گوارشی و کبدی منچر شود.

اسدی منش اضافه کرد: داروهای گیاهی فرآوری شده با عنوان داروهای لاغری و چاق کننده ها که امروزه در جامعه به چشم می خورد نیز در بیشتر مواقع دارای مواد کروتون دار و روان گردان است که مصرف این مواد می تواند سلامت افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

حدود 90 عطاری در استان همدان فعال هستند که این عطاری ها دارای مجوز و یا در مرحله اخذ مجوز هستند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان