آخرین اخبار

17. ارديبهشت 1393 - 14:03   |   کد مطلب: 13243
استاندار همدان گفت: نمایشگاه بین المللی غرب کشور در همدان راه‌اندازی می شود.

به گزارش رودآوربه نقل از تسنیم، محمدناصر نیک بخت امروز در ستاد سرمایه گذاری استان همدان با بیان اینکه وظیفه این ستاد حمایت از سرمایه گذاری در استان است، اظهار کرد: طرح واحد تولیدی کیان کرت پنج ماهی است که روی زمین مانده و در این مدت نیز از طرف ستاد سرمایه گذاری اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

وی اعلام کرد: در شرایط فعلی فقط به فکر کاغذ بازی هستیم و این امر تنها شعار بوده و اگر این روند ادامه داشته باشد در جا زده ایم.

نیک بخت با اشاره به اینکه باید قوانین مزاحم و موازی در زمینه سرمایه گذاری در استان شناسایی شود، تصریح کرد: اعضای این ستاد تا پایان ماه باید قوانین موازی و مزاحم را احصا کرده و برای برطرف شدن به نهاد ریاست جمهوری اعلام کنند.

وی با بیان اینکه نباید با وضع قوانین مختلف مسیر سرمایه گذاری را دشوار کرد، عنوان کرد: سرمایه گذاری که بتواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد نیاز به کمک ادارات ندارد بلکه سرمایه گذارانی نیاز به همراهی و همکاری دارند که کوچک هستند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذار زمانی از سرمایه گذاری در استان استقبال می کند که شرایط در استان فراهم باشد، اظهار کرد: وظیفه مدیران روان سازی سیستم اداری برای سرمایه گذاران است و مرکز سرمایه گذاری باید در این زمینه اقدامات موثری داشته باشد.

با مدیرانی که پاسخ منفی به استعلامات بدهند، برخورد می شود

نیک بخت با بیان اینکه هیچ دستگاهی حق اهمال و تنبلی در پاسخ به استعلامات را ندارد، افزود: مدیری که غیرموجه پاسخ منفی به استعلامات سرمایه گذاران دهند با آنها برخورد می شود و از طرفی در برخی ادارات کارشناسان تنگ نظری وجود دارد که سرمایه گذار را دشمن می دانند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه مرکز سرمایه گذاری باید به عنوان حامی و فراتر از وظایف ذاتی ادارات عمل کند، افزود: مرکز خدمات سرمایه گذاری باید در راستای حمایت از حفظ و ایجاد سرمایه گذاری گام بردارد.

نیک بخت عنوان کرد: نمایندگان ادارات در مرکز خدمات سرمایه گذاری باید آگاه و با دیدگاه مثبت نسبت به سرمایه گذاری باشند تا بتوان مسیر را برای سرمایه گذاری در استان هموار کرد، در غیر این صورت ورود افراد با دیدگاه منفی به این مرکز آفت است.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان ادارات در مرکز سرمایه گذاری باید کارگشا باشند، افزود: نمایندگان دستگاه ها در مرکز سرمایه گذاری باید اشراف اطلاعاتی و اختیار کامل به سرمایه گذاری داشته باشند.

نیک بخت با اشاره به اینکه هیچ ضرورتی مهم تر از سرمایه گذاری، اشتغال و تولید در استان نیست، گفت: حل مشکلات واحدهای تولیدی، بهبود کسب و کار مردم، ارتقا سطح معیشت مردم و ایجاد اشتغال از مهمترین اولویت های استان است.

استاندار همدان اعلام کرد: یکی از موانع در سرمایه گذاری عدم واگذاری زمین منابع طبیعی به سرمایه گذار است، در گذشته عرصه پس از واگذاری به سرمایه گذار و ایجاد تاسیسات سند زمین به آنها منتقل می شد.

وی بیان کرد: هفته آینده عملیات اجرایی مجموعه هایپر استار در منطقه باغ میوه شهر همدان آغاز می شود و در این مجموعه 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد.

استاندار همدان درباره تحریم ها نیز گفت: مشخص شد که تحریم ها کاغذپاره نیست و باید برای رفع آنها تلاش شود، تحریم های علیه ایران نه تنها برای ایران مشکلاتی به همراه داشت بلکه موجب ضرر و زیان کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز شد.

کارخانه سهند کاشی در آستانه تعطیلی است

وی با اشاره به اینکه کارخانه سهند کاشی در آستانه تعطیلی است، گفت: اگر مدیران این واحد تولیدی نمی خواهند کار انجام دهند مدیران استان محکم در این زمینه ورود پیدا کنند تا کراخانه تعطیل نشود.

وی اعلام کرد: با وجود همکاری های بسیار مدیران و مسئولان استان با ملک این کارخانه شاهد این هستیم که هنوز اقدامی در راستای فعالیت کامل واحد تولیدی برنداشته است و استان نمی تواند بخاطر تنبلی مدیران کارخانه سهندکاشی بدنام شود.

نیک بخت با بیان اینکه محیط زیست برای استان مهم است، اظهار کرد: یکی از شاخص های مهم توسعه محیط زیست بوده و یکی از خطوط قرمز استان محیط زیست محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه به هر قیمتی نمی توان از راه اندازی واحد تولیدی آسیب رسان به محیط زیست چشم پوشی کرد، تصریح کرد: نباید به خاطر سرمایه گذاری محیط زیست را تخریب کرد و در این بین انتظار داریم در کنار محیط زیست طرح های اقتصادی نیز دیده شود.

استاندار همدان افزود: حفظ، ارتقا و توسعه محیط زیست مهم بوده و از اولویت های کاری در استان همدان محسوب می شود.

نیک بخت بر تقویت صنایع کوچک تاکید کرد و گفت: صنایع مادر یکی از نیازهای اساسی استان است ولی نباید از صنایع کوچک استان نیز غفلت کرد چرا که این این واحدها در زمینه ایجاد اشتغال خرد فعالیت عمده ای دارند.

وی از انتخاب بهرام یدی به عنوان مدیرعامل جدید پاس خبر داد و گفت: شب گذشته در شورای معاونین استانداری همدان این مساله مورد بررسی قرار گرفته و با موافقت تمامی اعضا بهرام یدی به عنوان مدیرعامل باشگاه پاس معرفی شد.

نیک بخت با اشاره به اینکه یکی از شروط مدیرعاملی یدی صعود به لیگ برتر است، اعلام کرد: علت سقوط الوند به دسته دو مدیریت نبوده و متاسفانه به الوند کمک نشد.

استاندار همدان تصریح کرد: اگر استانداری به تیم پاس کمک نمی کرد این تیم نیز به دسته پایین تر سقوط می کرد، پس از گذشت نیمی از لیگ بازیکنان پاس هیچ پولی دریافت نکرده بودند ولی تاکنون 30 تا 40 درصد مبلغ قرارداد خود را دریافت کرده اند.

نیک بخت تصریح کرد: 20 هکتار از اراضی باغ میوه شهر همدان برای ایجاد نمایشگاه بین المللی به سرمایه گذار واگذار شده و این نمایشگاه در تراز غرب کشور می باشد.

وی اعلام کرد: 21 هکتار از اراضی باغ میوه شهر همدان نیز برای ایجاد پارک علم و فناوری و کریدور فناوری غرب کشور در همدان در نظر گرفته شده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان