آخرین اخبار

20. ارديبهشت 1393 - 9:08   |   کد مطلب: 13288
قائم مقام جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: شهرستان نهاوند از زلزله خیزترین مناطق این استان است که اگر زمانی لرزه خیزی بالا اتفاق بیافتد فاجعه ای بزرگتر از زلزله شهر بم خواهد بود.

به گزارش رودآوربه نقل از ایرنا؛ حسین اشرفی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که در محل فرمانداری نهاوند برگزار شد، افزود: گسل نهاوند از گسلهای فعال زاگرس بطول 80 کیلومتر است و شهرستان نهاوند را آسیب پذیر ساخته است.

وی گفت: گسل نهاوند از 30 کیلومتری مناطق مسکونی و تجاری این شهر عبور کرده و همین عامل شرایط بحرانی را ایجاد می کند که ضرورت دارد کارگروه امداد و نجات استان به صورت یک کار تیمی منسجم با مشارکت مردم برنامه ریزیهای لازم را برای مقابله با خطرات احتمالی به عمل آورند.

وی افزود: ایران و از جمله استان همدان جزء فعال ترین مناطق زلزله خیز است ،به نحویکه 17/6 در صد مجموع 153 زلزله بزرگ دنیا ،در ایران اتفاق افتاده است و این خطر بلقوه آمادگی همیشگی مردمومسئولان رامی طلبد.

وی در این باره اظهارداشت: برای مدیریت کالبدی شهر نهاوند در نظر است قبل از وقوع هر مشکل اکیپ های امداد و نجات در سطح محلات شهر نهاوند تشکیل شده تا در صورت بروز هر گونه حادثه ای در لحظات اولیه وارد عمل شوند.

وی افزود: بهترین مکانیزم و کم هزینه ترین راه مقابله با خطر زلزله استفاده از پتانسیل های مردمی است به گونه ای که زمینه حضور و مشارکت مردم در متن کار فراهم شود.

قائم مقام جمعیت هلال احمر همدان به برگزاری یکی از بزرگترین مانورهای امدادی کشور در نهاوند خبر داد و گفت: با توجه به خطر بالقوه ای که شهر نهاوند را تهدید می کند، 25 اردیبهشت ماه پرهزینه ترین و طولانی ترین مانور زلزله در نهاوند با حضور امدادگران هشت شهراستان برگزار می شود.

به گفته وی، در این تمرین همه منابع انسانی و تجهیزات به صورت واقعی به کار گرفته می شود و تیمهای عملیاتی متشکل از امدادگران زبده هشت شهر استان به صورت اقعی وارد کار می شوند.

وی افزود: هدف اصلی در این تمرین علاوه بر آزمایش برنامه ها، آزمایش نیروهای امدادی و همچنین شناسایی مناطق شهر نهاوند به امدادگران شهرهای معین است.

اشرفی گفت: برگزاری این برنامه با حضور مسئولان کشوری می تواند توجه آنان را به نهاوند و جلب امکانات امدادی و تجهیزات لازم به نهاوند شود.

فرماندار نهاوند نیز گفت:با توجه به پتانسیل زلزله خیزی نهاوند لازم است از سوی ستاد مدیریت بحران استان توجه جدی به این شهرستان صورت گیرد تا بتوان با برنامه ریزیهای لازم میزان آمادگی عوامل اجرایی و مردم را برای حوادث احتمالی را بالا برد.

امامعلی عبدالملکی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات شهری نهاوند بالا بودن بافت فرسوده است که در صورت وقوع زلزله این مناطق به کانونهای بحران تبدیل می شود.

وی گفت: برای مقابله با زلزله عزم ملی و مشارکت مردم به عنوان یک اصل لازم است که توسط گروههای امدادی در سطح محلات و آموزشهای لازم به آنان داده شود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان