آخرین اخبار

21. ارديبهشت 1393 - 9:18   |   کد مطلب: 13310
مدیر شرکت ˈدرخت زندگیˈ توکیو گفت: طب سنتی حکیم ابوعلی سینا رابطه ایران و ژاپن را در حوزه گیاهان دارویی ارتقا می دهد.

به گزارش  رودآور به نقل از ایرنا، ساساکی در حاشیه بازدید یک گروه ژاپنی از آرامگاه بوعلی سینا در همدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در کشور ژاپن گرایش مردم به طب سنتی و گیاهان دارویی رو به افزایش است بنابراین با معرفی جایگاه ویژه بوعلی سینا در علم طب سنتی به مردم ژاپن زمینه افزایش ارتباط ایران و ژاپن فراهم می شود.

وی گفت : باتوجه به اقبال ژاپنی ها به گیاه درمانی و جایگاه بوعلی سینا در طب سنتی یک تجربه بسیار عالی در حوزه ارتباطات ایران و ژاپن با محوریت بوعلی سینا کسب می شود.

ساساکی افزود: در جریان این سفر آگاهی جامع تری نسبت به دانش و به خصوص طب سنتی و عرق گیری بوعلی سینا کسب شد و این طب را بیشتر به مردم ژاپن معرفی می کنیم زیرا این دانش برای طب سنتی ژاپن راهگشا است.

وی اظهار داشت: در ابتدا فکر می کردم که بوعلی سینا فقط در پزشکی و طبابت دانش داشته ولی اکنون متوجه شدم این حکیم فرزانه در همه علوم از جمله حکمت و فلسفه نیز متبحر بوده است.

مدیر شرکت ˈدرخت زندگیˈ توکیو تصریح کرد: تبحر و اشراف شیخ الرییس ابوعلی سینا در همه علوم و تسلط کامل آن بر مهمترین علوم دنیا حیرت انگیز است.

ساساکی در ادامه گفت: باتوجه به فعالیت این شرکت در حوزه رایحه درمانی، روغن گیاهی و گیاه درمانی به منظور آشنایی با علم عرق گیری گل سرخ (محمدی) و تهیه گلاب بوعلی سینا به همدان سفر کردیم.

نخستین هیات ژاپنی که در حوزه رایحه درمانی و عرق گیری گیاهان دارویی فعال است روز شنبه به همدان سفر کرده و از آرامگاه بوعلی سینا به عنوان مقبره این حکیم اندیشمند طب جهان بازدید کردند.

همچنین این هیات ژاپنی از آرامگاه باباطاهر در حوزه مفاخر همدان، گنبد علویان به عنوان شاهکار معماری و تپه هگمتانه به عنوان معرف قدمت تاریخی استان همدان بازدید می کنند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان