آخرین اخبار

21. ارديبهشت 1393 - 15:59   |   کد مطلب: 13314
شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان تویسرکان به منظور تجلیل از خیرین مدرسه ساز این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رودآور، شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان تویسرکان به منظور تجلیل از خیرین مدرسه ساز با حضور معاون امورعمرانی استانداری همدان، امام جمعه و فرماندار تویسرکان، تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از خیرین در اردوگاه باقریه این شهرستان برگزار شد.

5حجت الاسلام مرتضی موحدی امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه مدرسه سازی از بهترین کارهای خیرو جز صالحات باقیات است و این توفیق نصیب هرکسی نمی شود ، اظهار کرد: در دین مبین اسلام به کارهای خیر سفارش و تاکید بسیار شده و مالی که در راه خدا هزینه شود چندین برابر خواهد شد  که این مطلب به ماندگاری آثار و برکات اعمال خیر درآینده اشاره دارد.

وی با تأکید بر اینکه بهترین پشتوانه اسلام و دین، ثروتمندان متدین هستند که با قناعت در اموال خویش دین را به موقع و در زمان های حساس یاری کرده و با مبارزه با هوای نفسانی خویش از مال خود در امور خیر و در راه خدا می گذرند.

امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه جامعه ای دارای افق روشن و پیشرفت و توسعه خواهد بود، که مدارس و دانشگاه ها و حوزه های علمیه آن به موزات با یکدیگر پیشرفت کنند، ابراز کرد: اگر علم روز و کارهای خیر همراه با الهیات و معارف اسلامی و برگرفته از آموزه های دینی باشد، بسترهای لازم برای رشد و ارتقاء و سعادت یک جامعه فراهم می شود.

حجت الاسلام موحدی از خیرین خواست تا علاوه بر مدرسه سازی کمک های خود را در راستای تکمیل پروژه های ناتمام و مجهز کردن فضاهای آموزشی سوق دهند.

3محمود رضا عراقی معاون امورعمرانی استانداری همدان که برای بازدید از پروژه های عمرانی تویسرکان به این شهرستان سفر کرده بود با حضور نیم ساعته در این جشنواره نیز کمک‌ها و اقدامات خیرین مدرسه ساز را موجب توسعه زیرساخت های آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در گسترش فرهنگ همکاری و همیاری عمومی ، تکریم و تشویق خیرین مدرسه ساز که با خدمات ارزنده و شایسته به نظام تعلیم و تربیت یاری می رسانند اهمیت بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه سود سرمایه گذاری در ساخت مدرسه جاودانگی است، افزود: گرچه سود معنوی در ساخت تمامی بناهای عام المنفعه وجود دارد اما پرسودترین این بناها مدرسه است چرا که خیران می توانند با ساختن مدرسه زمینه ارتقای سطح علمي و تحصیل افراد بسیاری را فراهم سازند.

2علی بیات مدیر آموزش و پرورش تویسرکان نیز این شهرستان را از نظر جذب خیرین و نیز کمک های آنان و همچنین نحوه برگزاری جشنواره های خیرین مدرسه ساز جزء شهرستان های برتر استان معرفی و تأکید کرد: در حال حاضر تعمیر و تجهیز مدارس اولویت بیشتری نسبت به احداث مدارس جدید دارد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان تویسرکان بیش از 20 مدرسه خیرساز وجود دارد، افزود: هفت پروژه آموزشی نیمه تمام در ارتباط با آموزش و پرورش تویسرکان وجود دارد و می طلب که خیرین کمک های خود به سمت تکمیل و بهره برداری این پروژه ها ببرند.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان از اختصاص بخشی از حقوق فرهنگیان به صورت داوطلبانه به امر مقدس مدرسه سازی خبر داد و افزود: فرهنگیان در امر تعلیم و تربیت و  در راه تعالی و ترقی ایران اسلامی همگام با دیگر اقشار جامعه ازهیچ کوششی فروگذار نیستند.

بیات بر لزوم حضور خیرین نیک اندیش در راستای تعمیر و تجهیز مدارس به ویژه در زمینه های هوشمندسازی و مقاوم سازی مدارس و تجهیز فضاهای آموزشی و کتابخانه های مدارس تأکید کرد.

در این مراسم خیرینی از جمله حاج عابدی، خانم عربی، علی عابدی نوه خیر معروف مدرسه ساز حاج عابدی و آقای بیات برای حاضرین انگیزه خود از کمک به ساخت، تجهیز و تکمیل فضاهای آموزشی را بیان کردند.

آقای بیات یکی از خیرین مدارس ساز در تویسرکان خیرین حقیقی را شهدایی دانست که از جان خود که همان تمام سرمایه هستی خویش است در راه رضای خدا گذشتند.

خانم عربی همسر شهید که پاداش های همسر شهید خود را به امر مدرسه سازی اختصاص داده است به خبرنگار ما گفت: شرکت در امور خیر و به خصوص ارتقاء سطح فضاهای آموزشی جامعه یکی از خواسته شهدا است.

علی عابدی دیگر خیر نیک اندیش نیز در این مراسم با بیان اینکه فعالیت در راستای مدرسه سازی و تجهیز کردن فضای سخت افزار آموزشی در پیشبرد اهداف آموزشی و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه مؤثراست، اظهار کرد: اما آنچه که مهتر از ساخت و تجهیز مدارس است فعالیت نرم افزاری معلمان برای پرورش استعدادهای جوانان و نوجانان این مرز و بوم است.

وی افزود: یک معلم با اخلاق پسندیده و درست آموزش دادن می تواند با تربیت نسلی نیکو علاوه بر ارتقاء دانش و علم جامعه در ارتقاء فرهنگ اجتماعی با رویکرد تأمین سعادت دنیوی و اخروی گام های مؤثرتری بردارد.

در این جشنواره از خیران و نیکوکاران با اهدای لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

222222

4

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان