آخرین اخبار

22. ارديبهشت 1393 - 10:10   |   کد مطلب: 13327
امام جمعه تویسرکان بر ساماندهی هرچه سریعتر مراکز و مؤسسات قرآنی برای حذف موازی کاری ها تأکید کرد.

به گزارش رودآور، حجت الاسلام مرتضی موحدی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی این شهرستان با اشاره به نقش قرآن درهدایت و رستگاری انسان ها اظهار کرد: تلاوت قرآن وعمل به دستورات آن باعث دوری انسان از بسیاری لغزش ها می شود.

وی با تأکید بر اینکه استفاده بهینه از فضاهای مستعد برای آموزش قرآن از جمله مساجد، مراکز فرهنگی، حسینه ها و موقوفات، از دست اندرکاران امور قرآنی خواست: با تقسیم بندی فعالیت های قرآنی به دور از هر گونه موازی کاری و پراکنده کاری در انجام امور خود انسجام ویژه ای ایجاد کنند.

امام جمعه تویسرکان تصریح کرد: دوری از موازی کاری ها با هدف ترویج مطلوب معارف و فرهنگ قرآن، علاوه بر کاهش هزینه های نا به جا سبب ارتقاء سطح کیفی آموزش های قرآنی و تببین صحیح آموزه های دینی نیز می شود.

حجت الاسلام موحدی از فعالان عرصه های قرآنی خواست: در راستای تربیت مربی و داوران قرآنی از تمامی ظرفیت های ممکن شهرستان بهره لازم را ببرند و با برگزاری محافل انس با قرآن و همایش های قرآنی به صورت سازماندهی شده بستر های خوب ترویج معارف قرآنی را در جامعه ایجاد کنند.

تببین مفاهیم و معانی قرآنی باید در رأس برنامه های مژسسات قرآنی قرار گیرد

سیدمهرداد موسوی فرماندار تویسرکان نیز اظهار کرد: درشهرستان تویسرکان 20 خانه قرآن شهری وروستایی، 6 موسسه و هشت مدرسه قرآنی ویژه پسران ودختران دربحث حفظ، روخوانی وروانخوانی قرآن کریم فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: برپایی کرسی قرآنی در مساجد، اجرای بیمه فعالان قرآنی، شناسایی و تشویق فعالان قرآنی و برگزاری کلاس‌های قرآنی بخشی دیگر از فعالیت های قرآنی این شهرستان است.

فرماندار تویسرکان با تأکید بر اینکه تبیین مفاهیم و معانی قرآنی باید مهمترین دستاورد مؤسسات و مراکز قرآنی باشد، افزود: توسعه معارف قرآنی از اهمیت ویژه برخوردار است و باید برای ساماندهی آن خدمات شایسته‌ای صورت پذیرد.

موسوی افزود: فعالیت های قرآنی باید از یک نقشه راه و سازماندهی هدفمند برخوردار باشند تا شاهد افزایش دایره اثر گذاری آن باشیم.

در این جلسه مسئولان و مربیان مؤسسه های قرآنی تویسرکان با بیان دیدگاه های خود، عدم توجه به پرورش و تربیت مربیان و داوران قرآنی و و نبود حمایت های مالی لازم را از مهمترین مشکلات حوزه فعالیت های قرآنی شهرستان تویسرکان برشمردند و از مسئولان امر خواستند در راستای ترویج وتوسعه فرهنگ قرآنی در جامعه بیش از پیش توجه داشته باشند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان