آخرین اخبار

27. ارديبهشت 1393 - 10:47   |   کد مطلب: 13441
نمایشگاه آثار تصویرسازی سارا باقری و غزاله باروتیان با عنوان "خیالزاده ها "در مجتمع فرهنگی سینمائی شهید آوینی همدان گشایش یافت.

به گزارش  رودآور به نقل از مهر، غزاله باروتیان صبح شنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که در گالری  استاد محمود زنگنه مجتمع شهید آوینی برگزار شد به خبرنگار مهر گفت: در این نمایشگاه 44 اثر با استفاده از مجموعه ای از تکنیکهای رنگ روغن، اکرلیک، مداد و دیجیتال ارائه شده است.

وی اظهار داشت: تصویرسازی یکی از زیرشاخه های هنرهای تجسمی و به نوعی به اثر خلاقانه ای گفته می شود که بیان کننده تجسمی یک مفهوم یا روایت به وسیله فرم بصری است که این مفهوم یا روایت می تواند داستان، شعر، مقاله ای در روزنامه، کتاب و حتی تبلیغات تجاری باشد.

وی افزود: تصویرسازی دارای ویژگی توضیح دهنده و وصف کننده است که با موضوع همراه و وابسته به زبان نوشتار است و همین ویژگی تصویرسازی آن را از نقاشی متمایز می کند.

این هنرمند جوان همدانی که فارغ التحصیل رشته تصویر سازی از دانشگاه قزوین است، گفت: تاریخچه تصویرسازی در جهان به قبل از پیدایش خط در دوران پارینه سنگی و میان سنگی برمی گردد و بعد از آن برای مصور کردن حماسه ها و متون مذهبی و مقدس از آن استفاده شد.   

سارا باقری نیز آشنا نبودن مردم و مسئولین مرتبط با این رشته از هنرهای تجسمی و کاربرد آن را بارزترین مشکل در ارتقا این شاخه هنری در همدان دانست.

وی افزود: نمایشگاههای تخصصی برگزار شده تصویرسازی در همدان اندک بوده و پیشکسوتان این رشته اگرچه باتجربه و کاردان هستند، اما انگشت شمار بوده و نمایشگاههایی که با عنوان "تصویرسازی" برگزار می شود، نسبت به نمایشگاه های نقاشی و پوستر برای عموم مردم غریب تر بنظر می رسد.

وی  آثار ارائه شده  در نمایشگاه "خیالزاده ها"را برداشتی از کتاب "موجودات خیالی" اثر خورخه لوئیس بورخس، نویسنده اسپانیایی عنوان و تاکید کرد: این نمایشگاه تا پنجشنبه یکم خرداد پذیرای بازدید عموم خواهد بود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان