آخرین اخبار

29. ارديبهشت 1393 - 0:07   |   کد مطلب: 13478
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان گفت: استان همدان برای معرفی "میراث فرهنگی" نیاز به تبلیغات سفید در این حوزه دارد.

به گزارش رودآور به نقل از  مهر، علی مرادی نور پیش از ظهر یک شنبه در همایش "میراث فرهنگی در آیینه تبلیغات" اظهار داشت: حوزه میراث فرهنگی در استان همدان از حوزه های مظلوم است و برگزاری این همایش می تواند زمینه مناسبی برای ایجاد تعامل سازنده بین میراث فرهنگی و اصناف باشد.

وی با بیان اینکه این همایش تعامل پایدار و سازنده را به دنبال خواهد داشت، افزود: توجه به میراث فرهنگی استان همدان و به ویژه شهرستان همدان که به عنوان مرکز ثقل استان محسوب می شود از نیاز های توسعه ای استان همدان محسوب می شود.

مرادی نور با اشاره به اینکه تبلیغات از دیرباز در زندگی انسان ها نقش و جایگاه مهمی داشته است، بیان داشت: تبلیغات در قرون مختلف به اشکال مختلف در جامعه بروز پیدا کرده اما تبلیغات تجاری به قرن بیستم میلادی بر می گردد.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان با تاکید بر اینکه با انجام تبلیغات مرزهای شنیداری و دیداری و اخلاقی برداشته می شود، عنوان داشت: تبلیغات به دونوع سیاه و سفید تقسیم بندی می شود که در نوع سیاه آن در مورد تخریب منطقه و یا مردمی اغراق می شود.

مرادی نور ادامه داد: اما در تبلیغات سفید که مد نظر هر جامعه ای است و استان همدان به آن نیاز دارد ویژگی های یک منطقه بیان می شود و باید گفت که برای معرفی استان همدان به دنیا و به ایران و یا حتی به برخی از شهروندان نیاز به تبلیغات سفید داریم.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از شهروندان همدانی هنوز اماکن تاریخی و فرهنگی استان همدان و شهر همدان را نمی شناسند، ابراز داشت: استان همدان به عنوان یک استان فرهنگی می تواند در کشور بدرخشد.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه میراث فرهنگی شامل میراث ملموس و نا ملموس است، عنوان داشت: خوشبختانه استان همدان از لحاظ میراث فرهنگی ملموس و ناملموس دارای آثار غنی و باارزشی است.

مرادی نور با تاکید بر اینکه زبان و گویش و لباس قدیمی همدان نیز به عنوان میراث فرهنگی ناملموس این استان به شمار می رود، اظهار داشت: حوزه فرهنگ در جامعه بسیار گسترده بوده و باید در استان همدان نشست های تخصصی راجع به فرهنگ و تبلیغات روز به روز بیشتر شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز دنیا باید ایران و استان همدان را بشناسد، بیان داشت: امیدواریم با تبلیغات گسترده در مورد همدان و میراث فرهنگی همدان روزی برسد که استان همدان جایگاه فرهنگی خود را در جامعه نشان داده باشد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان