آخرین اخبار

30. ارديبهشت 1393 - 11:24   |   کد مطلب: 13481
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی موزه بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی این استان روز یکشنبه رایگان شد.

به گزارش  رودآور علیرضا ایزدیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موزه های استان همدان از لحاظ ورودی و از لحاظ غنا و ارزش تاریخی جزو پنج استان برتر در کشور هستند.

وی اضافه کرد: استان همدان با داشتن سابقه چند هزار ساله گنجینه با ارزشی از موزه ها را در دل خود جای داده که تقویت بینش و فرهنگ موزه ای در استان همدان می تواند موجب توسعه کمی و کیفی موزه ها شود.

وی از وجود فعالیت 14 موزه در این استان خبر داد و افزود: موزه هگمتانه، آرامگاه بوعلی سینا، موزه تاریخ طبیعی، حمام قلعه،موزه دفاع مقدس و مشاهیر در همدان و موزه حمام حاج آقاتراب نهاوند، موزه لطفعلیان ملایر، موزه تاریخ و فرهنگ اسدآباد و خانه مسعودی تویسرکان از جمله موزه های این استان است.

وی بیان کرد: موزه ها از اهمیت بسیار زیادی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری برخوردار هستند و در واقع موزه ها ویترین و پیشانی هر استان برای جذب گردشگر به عنوان استان مقصد به شمار می روند.

وی یادآور شد:هرساله شمار زیادی از گردشگران ایرانی برای بازدید از موزه های مختلف استان به این مراکز مراجعه می کنند و مجموعه اقدامات انجام شده موجب استقبال بیشتر شده است.

وی گفت: همچنین راهنمایان گردشگری این استان در موزه ها و دیگر فضاهای تردد گردشگران برای پاسخگویی به پرسش های بازدیدکنندگان مستقر هستند که این نیز بر جذابیت بیشتر این مکان ها برای مسافران افزوده است.

14 موزه شامل موزه هگمتانه، آرامگاه بوعلی سینا، موزه تاریخ طبیعی، حمام قلعه،موزه دفاع مقدس و مشاهیر در همدان و موزه حمام حاج آقاتراب نهاوند، موزه لطفعلیان ملایر، موزه تاریخ و فرهنگ اسدآباد و خانه مسعودی تویسرکان در استان همدان فعال است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان