آخرین اخبار

4. خرداد 1393 - 13:28   |   کد مطلب: 13625
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وضعیت مرگ و میر مادر و کودک در سالهایی که گذشت خوب نبود.

به گزارش رودآور به نقل از ایسنا؛ دکتر "سیدحسن هاشمی"در حاشیه بازدید از بیمارستان قلب فرشچیان، با بیان اینکه وضعیت مرگ و میر مادر و کودک نسبت به دهه های گذشته خوب بوده اما واقعیت این است که در سالهایی که گذشت خوب نبود، اظهار کرد: استحقاق این را داریم که در منطقه از نظر شاخص ها در موقعیت بهتری قرار بگیریم به طوریکه راه رسیدن به این موقعیت شبکه های بهداشت، خانه های بهداشت و حاشیه های شهر است.

وی ادامه داد: هدفگیری اصلی ما بهداشت است اما نمی توانستیم و نمی توانیم نسبت به مشکلات زیادی که مردم در حوزه درمان دارند بی تفاوت باشیم.

دکتر هاشمی تصریح کرد: در مورد شاخصهای بهداشت وضعیت ایده آل نیست هر چند کار راحتی نیست اما باید تلاش کنیم و مسیر آن گسترش شبکه های بهداشت، نظام ارجاع و تقویت پزشک خانواده است که جزو دستور کار ما قرار دارد.

وی تاکید کرد: طی دو سه هفته آینده به تدریج برنامه های ما در حوزه بهداشت اعلام می شود آنچه تا الان اعلام شده در مورد درمان بوده اما طراحی اصلی متوجه بخش بهداشت است بنابراین دلواپس نباشید، امیدواریم حاصل آن ارتقای شاخص ها باشد.

وی در بخش دیگری درباره گنجاندن خدمات دندانپزشکی در دفترچه های بیمه گفت: خیلی علاقمندیم بیمه ها در این زمینه کمک کنند اما منابعشان محدود است.

دکتر هاشمی ادامه داد: امیدواریم سال آینده دولت و مجلس تصمیمات بسیار خوبی برای حمایت از مردم برای دندانپزشکی بگیرند چراکه هزینه های قابل توجهی از جیب مردم در رابطه با دریافت خدمات دندانپزشکی پرداخت می شود بنابراین ما پیشنهاد داده ایم امیدواریم قبول کنند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان