آخرین اخبار

5. خرداد 1393 - 9:28   |   کد مطلب: 13646
مدیر شبکه بهداشت تویسرکان گفت: روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در تویسرکان در 21 روز گذشته مطلوب بوده است.

حسن حسيني زاده صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، اظهار کرد: طرح تحول سلامت در راستای کاهش هزینه های بیماران در بیمارستانهای دولتی از پانزدهم اردیبهشت امسال همزمان با سراسر در تویسرکان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: کاهش قیمت دارو، افزایش تعداد داروهای تحت‌پوشش بیمه، رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی، دریافت تنها 10 درصد از کل هزینه های بیمارستان از مردم به ازای ارائه خدمات، ارائه کیف سلامت که شامل وسایل شخصی به بیماران بستری شده است، کاهش وابستگی به داروهای وارداتی و افزایش پوشش بیمه روستایی همگی برخی از مراحل اجرایی شدن این طرح است.

مدیر شبکه بهداشت تویسرکان با اشاره به اینکه ارتقاي سلامت جامعه و در محوریت قرار گرفتن اقشار آسیب پذیر مناطق محروم از دیگر اهداف اجرا شدن طرح تحول نظام سلامت، افزود: بیماران سرپایی یعنی بیمارانی که زیر 6 ساعت در بیمارستان حضور داشته باشند، مشمول این طرح نمی‌شوند و بهتر است مردم از از مراجعات غیر ضروری به بیمارستان خودداری کنند.

حسيني زاده با بیان اینکه این طرح در طول زمان و مرحله به مرحله انجام می شود، ابراز کرد: بیش از این همراهان بیماری که نیاز به عمل جراحی داشت برخی از وسایل اتاق عمل را خریداری می کرد که علاوه بر تحمیل هزینه های سنگین به خانواده بیمار، آن ها را نیز برای خرید برخی وسایل مورد نیاز اتاق جراحی به تکاپو وا می داشت.

وی عنوان کرد: اما در اجرای مراحل بعدی طرح تحول نظام سلامت به زودی با خرید وسایل مورد نیاز برای بیمارستان تویسرکان، هزینه های وسایل و عمل جراحی به همان مقدار دریافت 10 درصد گفته شده، دریافت می شود.

مدیر شبکه بهداشت تویسرکان با اشاره به اینکه توجه به خدمات هتلینگ بیمارستان از مراحل بعدی اجرای این طرح است، تصریح کرد: با اجرای برنامه تحول سلامت خدمات هتلینگ بیمارستان ها بهتر می شود و زمانی که فضای بیمارستان مناسبتر باشد تأثیری پذیری آن برای بهبود بیماران نیز بیشتر است.

حسینی زاده ابراز امیدواری کرد: با کاهش هزینه های کمرشکن بیمارستان ها آرامش به جامعه بیماران به ویژه بیماران بی بضاعت و توزیع عادلانه خدمات درمانی بیش از پیش بازگردد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان