آخرین اخبار

7. خرداد 1393 - 0:26   |   کد مطلب: 13681
به مناسبت مبعث پیامبر اکرم (ص) از ۲ عنوان کتاب جدید در حوزه دفاع مقدس با نام های «وارثان شاهد وشمع » و « سفیران نور» در همدان رونمایی شد.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، به مناسبت مبعث پیامبر اکرم (ص)2 عنوان کتاب جدید در حوزه دفاع مقدس با نام های «وارثان شاهد وشمع » و « سفیران نور» با حضور استاندار، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ،معاون سیاسی امنیتی استانداری  و جمعی از نویسندگان، خانواده شهدا و علاقه مندان درموزه دفاع مقدس همدان رونمایی شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر سالروز رشادت ها و حماسه آفرینی های رزمندگان و گروه های مختلف مردم در 8 سال دفاع مقدس بود.

محمدجواد زمردیان بیان کرد: این  2 عنوان کتاب با موضوع «نقش زنان  در دفاع مقدس » و« نقش روحانیت درسال های دفاع مقدس »که بخش دیگری از رشادت های مردم درسال های دفاع مقدس بود نوشته شده است.

وی در این مراسم با بیان اینکه «وارثان شاهد و شمع»در 303صفحه و 1000نسخه توسط مدری ابیانه و ترکمان نوشته شده است، گفت : این کتاب دارای 3 بخش نگاه کلی به زن در فرهنگ اسلامی ، روایت حضور زنان در عرصه های دفاع مقدس  است ، به بررسی نقش آماری زنان در عرصه های پشتیبانی ، درمانی و رزمی می پردازد.

زمردیان اظهار کرد: کتاب سفیران نور در 300 صفحه و 1000 نسخه توسط نایبی صفا و مصباحی طاهری در 4 فصل با موضوع نقشروحانیت در دفاع مقدس نوشته شده است.

وی تصریح کرد: «وارثان شاهد وشمع » و « سفیران نور» در انتشارات رواق که ناشر ادبیات دفاع مقدس می باشد به چاپ رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان، هدف از برگزاری این گونه آیین‌ها را نشر و توسعه فرهنگ برجسته دفاع مقدس در سطح کشور بین عموم مخاطبان به ویژه آشنایی نسل جوان دانست و افزود: شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت به قشر جوان بسیار ضروری و مهم است.

زمردیان با اشاره به اینکه انجام این گونه مراسم فرهنگی نقش مهمی در شناساندن فرهنگ غنی و والای دفاع مقدس در سطح جامعه دارد ، افزود : این 2 کتاب موضوع دفاع مقدس را در قالب تاریخ جنگ استان بازگو میکند.

در این مراسم از خلیل براتی، سید محمود موسوی، اعظم دهقان، فاطمه پیرو و نویسندگان این دو اثر تقدیر شد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان