آخرین اخبار

10. خرداد 1393 - 16:39   |   کد مطلب: 13741
سرپرست اداره بهزیستی شهرستان همدان گفت: نخستین مرکز پیشگیری از مصرف مواد مخدر و رفتارهای پرخطر ویژه کودکان و نوجوانان به صورت پایلوت کشوری در همدان راه اندازی می شود.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، رضا قیاسوند ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان اظهار کرد: مواد مخدر به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی به شمار می رود که همه دانش آموزان در معرض خطر آن هستند و در این راستا پیشگیری باید از سنین کودکی انجام شود.

وی افزود: سوء مصرف مواد مخدر به عنوان یک بلای خانماز سوز شهرت یافته است و یکی از دغدغه های جوامع بشری امروز به شمار می آید و متأسفانه شاهد افزایش مصرف مواد مخدر در کودکان و نوجوانان هستیم.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان همدان تصریح کرد: براساس تحقیقات انجام شده در سال 80 حدود 11.5 درصد از دختران و 26.5 درصد از پسران کشور حداقل یک بار مصرف مواد مخدر را تجربه کردند.

وی بیان کرد: برای مقابله و پیشگیری از کاهش سن مصرف مواد مخدر طرح راه اندازی مرکز پیشگیری از مصرف مواد مخدر و رفتارهای پرخطر در کودکان و نوجوانان توسط بهزیستی همدان در دستور کار قرار گرفته است در این راستا پیشگیری همگانی و اولیه برای تمام کودکان و نوجوانان مورد پایش قرار می گیرد و طرح های مداخلانه و اموزشی مختلفی اجرا می شود.

قیاسوند افزود: در سطح کشور تنها یک مرکز درمان کودکان و نوجوانان در تهران وجود دارد که برای درمان پزشکی این کودکان اقدام می کنند و جنبه پیشگیرانه ندارد.

وی گفت: در سطح کشور موسسه ای ویژه سنین کودکان و نوجوانان وجود ندارد بر این اساس به دنبال راه اندازی مرکز درمان در همدان نیستیم چرا که آمار مصرف کنندگان در این سنین بالا نیست.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان همدان با بیان اینکه هیچ مرکز درمانی ویژه کودکان و نوجوانان معتاد نداریم، افزود: کودکان مبتلا به مواد مخدر باید در بیمارستان ها مورد درمان قرار گیرند بر همین اساس مرکز تخصصی پیشگیری از مصرف مواد مخدر و رفتارهای پرخطر در کودکان و نوجوانان به صورت پایلوت کشوری در همدان راه اندازی می شود.

وی گفت: با راه اندازی این مرکز همدان پیشرو در پیشگیری از مصرف مواد مخدر در حوزه کودکان می شود و در حالی که وضعیت همدان نسبت به دیگر استان ها سیاه نیست اما نباید اجازه به صدا درآمدن زنگ خطر را داد.

قیاسوند اعتیاد را یک آسیب زیر پوستی دانست و افزود: این مرکز تخصصی می تواند محور تمام فعالیت های پیشگیرانه در حوزه مواد مخدر باشد و تمام بودجه و مداخلات را با کار کارشناسی می توان ساماندهی داد.7

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان