آخرین اخبار

13. خرداد 1393 - 0:48   |   کد مطلب: 13783
گویا رسم شده است که عناین میادین در تویسرکان نسبت به شکل ظاهری آن ها تفاوتی از زمین تا آسمان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ قرار دادن نماد گردو در میدان جانبازان شهرستان تویسرکان و یا سنگ های بزرگ در میدان زکات موجب نارضایتی عده ای از شهروندان تویسرکانی شده است و آنان خواستار پاسخگویی مسئولان هستند.

5555آقای الوندی به خبرنگار ما گفت: اینکه دیگر مناطق کشور، شهرستان تویسرکان را با نام گردو می شناسند، بسیار خوب است و اینکه در ورودی شهرستان از سمت سرابی نمادی از محصول گردو قرار دهند نیز خوب است، ولی پیش از آنکه نماد گردو را در میدان جانمایی کنند، عنوانش میدان جانبازان بود.

وی می افزاید: دیروز روز جانباز بود و به حقیقت جانبازانی که زندگیشان سراسر از ایثار و فداکاری و گذشت است انتظاری ندارند، چرا که آنان عضوی از بدن خود را تنها برای رضای خدا اهدا کرده اند، ولی آنچه مهم است روحیه قدردانی ما مردم و مسئولان باید باشد.

این شهروند تویسرکانی تصریح کرد: در حالی که برخی از مسئولان در سخنرانی های خود از دلاورمردی ها، رشادت ها و ایثارگری های جانبازان سرافراز ما سخن می گویند و حرف از تجلیل آن همه فداکاری میزنند اما حرف تا عمل بسیار است.

خانم دلاوری دیگر شهروند تویسرکانی نیز گفت: بیشتر مردم میدان جانبازان را به نام میدان گردو می شناسند! میدانی که در آن نمادی از آن همه دلیرمردی های جانبازان نیست!

آقای سوری نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور می گوید: علاوه بر میدان جانبازان در تویسرکان که عنوان آن با نماد فضای میدان تفاوتی از زمین تا آسمان دارد، میدان زکات نیز هیچ گونه تناسبی با نامش ندارد.

وی افزود: وجود سنگ های بزرگ در وسط این میدان سبب شده که تویسرکانی ها از این میدان، به عنوان میدان سنگی یاد کنند.

,ALSXSاین شهروند تویسرکانی ادامه داد: در سالی که با عنوان اقتصاد و فرهنگ شناخته شده و تأکید رهبری بر تبیین و تشریح فرهنگ اسلامی و انقلابی است، وجود نمادهای اسلامی و انقلابی در شهر می توانند به عنوان حرکتی فرهنگی و تأثیر گذار محسوب شود.

وی از مسئولان خواست: در راستای تحقق منویات رهبری از هرگونه امکاناتی هرچند کوچک، برای تبیین فرهنگ و اسلام ناب بهره ببرند و با پذیرا بودن نظر کارشناسان امر از سرمایه های موجود در تویسرکان استفاده کنند.

خانم عبدالمالکی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما، با ابراز تأسف از تفاوت عناوین برخی میادین تویسرکان نسبت به شکل ظاهری آن ها، عنوان کرد: اوایل تیرماه سال گذشته نام این میدان را میدان زکات گذاشتند، قرار بود جلوه نازیبای این میدان را اصلاح کنند ولی همچنان پس از ماه ها سنگ های درون این میدان بیشتر از نامش خودنمایی می کنند و گویا این گونه نامگذاری ها به رسمی برای این شهرستان تبدیل شده است!

وی ابراز کرد: اگر قرار بود میدان را به حال خود رها کنند چرا نامش را زکات گذاشتند؟ اصلا از این ها گذشته، عنوان زکات و یا هر عنوان دیگری تفاوتی ندارد چرا به خواسته شهروندان برای ایجاد تغییرات اساسی و فضاسازی این منطقه توجهی نمی شود.

رودآور منتظر پاسخ مسئولان در این رابطه می ماند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان