آخرین اخبار

26. خرداد 1393 - 12:32   |   کد مطلب: 14096
ابتکار عمل روحانی در جمع کردن رقبای انتخاباتی اش در سالروز پیروزی روحانی در 24 خرداد 92، سنت نیکویی است که اگر از این به بعد نامزد های انتخاباتی تحمل شکست در انتخابات را داشته باشند، اجرای هرساله آن اتحاد سیاسی ایران را به همراه دارد.

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، روز 24 خرداد، به پیشنهاد رئیس جمهور اقدامی انجام شد که به نوبه خود و در سال های اخیر بی سابقه بود.

کار شایسته ای که روحانی در اولین سالگرد انتخابش از سوی مردم انجام داد، جمع کردن رقبای انتخاباتی خود در سال 92 بود که همه رقبا در کنار هم ایستادند، گفتگو کردند و در نهایت پشت سر رئیس جمهور نماز خواندند.

این اقدام نشان داد اگرچه سلایق سیاسی هر یک از نامزدها متفاوت و شاید در برخی موارد مخالف یکدیگر بود؛ اما اتحاد و همبستگی مهم ترین مسأله برای کاندیداهای ریاست جمهوری در سال 92 بود.

این اتفاق که در دوره های گذشته توسط دیگر رؤسای جمهور صورت نگرفته بود و روحانی به عنوان اولین رئیس جمهور این اقدام را انجام داد جای تشکر زیادی دارد.

3374f9d1-f679-4dd5-8243-3f9648959988

در سال های گذشته و در دوره های قبل ریاست جمهوری و در سال های 88 و 84 که احمدی نژاد مسئولیت دولت را برعهده داشت، این انتظار از وی می رفت که با جمع کردن رقبای انتخاباتی خود، تعامل خوب و سازنده ای را با رقبایش به نمایش بگذارد.

اما انتخابات سال 92 تفاوت هایی با 2 دوره قبلی انتخابات داشت که شاید این تفاوت ها باعث شد تا احمدی نژاد رقبای انتخاباتی خود را اندکی نادیده بگیرد.

در انتخابات سال 92 و پس از پیروزی روحانی در این انتخابات، دیگر رقبای انتخاباتی روحانی برای وی پیام تبریک فرستادند؛ اما رقبای انتخاباتی احمدی نژاد در سال 84 که هاشمی و کروبی بودند، به جای پیام تبریک، صلاحیت انتخابات را زیر سوال برده و با به چالش کشیدن وزارت کشور دولت اصلاحات، سعی در توجیه شکست خود داشتند.

در سال 88 هم برخی از رقبای احمدی نژاد پس از رأی 24 میلیونی احمدی نژاد و تفاوت زیاد آرا با سایر رقبای انتخاباتی اش با القای تقلب در انتخابات کشور را با فتنه بزرگی مواجه کردند؛ ادعایی که هیچ گاه نتوانستند آن را ثابت کنند و در اثبات این ادعای خود تنها به چند مورد که یکی از رقبا داماد لرستان است و زادگاهش تبریز است پس باید منتخب مردم لر و ترک باشد اشاره کردند.

عمق فتنه 88 در کشور آنقدر زیاد بود که شیرینی انتخابات سال 88 را بعد از گذشت 5 سال همچنان در دهان مردم تلخ کرده است و یکی از مطالبات مردمی پس از گذشت این سالها محاکمه سران فتنه یا همان رقبای انتخاباتی احمدی نژاد است.

شاید بتوان گفت اگر رقبای انتخاباتی احمدی نژاد توان و تحمل شکست در انتخابات را داشتند و دستشان را با عناصر ضد نظام در یک کاسه نمی گذاشتند، احمدی نژاد هم رقبای انتخاباتی اش را دور هم جمع می کرد و از آنها تقدیر و تشکر به عمل می آورد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان