آخرین اخبار

12. تير 1393 - 23:35   |   کد مطلب: 14274
مدیرکل استاندارد همدان گفت: از آنجایی که نمی‌توان نشان استاندارد دائمی بر روی آسانسور نصب کرد، ایمنی آسانسور مشمول استاندارد اجباری نیست.

به گزارشرودآور به نقل از تسنیم،  فرهاد تیموری ‌در شورای فنی استان همدان درباره نصب آسانسور استاندار در ساختمان ها اظهار کرد: آسانسور به لحاظ اینکه به صورت دائمی قابل نظارت نیست و بیشتر یک خدمت است تا یک کالا مشمول استاندارد اجباری نیست.

وی افزود: بر این اساس نمی توان نشان استاندارد دائمی بر روی آسانسور نصب کرد و تایید صلاحیت فنی ارائه دهندگان این خدمت سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

مدیرکل استاندارد استان همدان تصریح کرد: در هنگام صدور پایان کار ساختمانی باید تاییدیه استاندارد ایمنی آسانسور نیز لحاظ شود اما در شهر همدان این مهم رعایت نمی شود و شهرداری هنگام صدور پروانه ساختمانی باید گواهی ایمنی استاندارد را از پیمانکار درخواست کند.

وی با تاکید بر تهیه دستورالعمل مناسب تر و دقیق تری برای تعیین استاندارد آسانسور گفت: در شهرستان های استان هیچ نظارت و کنترلی بر استاندارد بودن آسانسور انجام نمی شوند که باید شهرداری را ملزم به اخذ گواهی استاندارد ایمنی آسانسور کرد.

تیموری بیان کرد: چنین مشکلی نیز در شهربازی‌ها رخ داده است به طوری که هر وسیله بازی که تأییدیه استاندارد ندارد بیمه هزینه خسارت آن را متقبل نمی شود.

وی افزود: نصابان آسانسور یکسال بعد از نصب باید خدمات پس از فروش بدهند و بعد از ان بهره بردار موظف است با شرکت های خدماتی قرارداد سرویس کاری و نظارت را منعقد کند.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه ناظران ساختمانی تعهدی در رابطه با آسانسور را قبول نمی کنند، گفت: تأیید صلاحیت هایی که برای شرکت های نصاب آسانسور در نظر می گیریم متقاضیان ملزم به گذراندن دوره های آموزشی در فنی و حرفه ای و دریافت گواهی مهارت هستند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز درباره نحوه صدور پروانه طراحی و مونتاز آسانسور اظهار کرد: در ابتدا مدیر و تکنسین‌ های مونتاژ، طراحی و نصب آسانسور باید دارای صلاحیت فنی باشند تا در نصب و اجرا از آنها استفاده و مجوز صادر کرد.

عباس احمدی افزود: دریافت مجوز نصب و اجرای آسانسور مسیر طولانی است و باید از اتحادیه آسانسور و پله برقی در تهران دریافت شود اما به منظور تسهیل در روند دریافت مجوز کمیته ای در استان تشکیل شده است و افراد با دریافت تاییدیه از این کمیته می توانند به نصب و مونتاژ آسانسور اقدام کنند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان