آخرین اخبار

10. مرداد 1393 - 11:53   |   کد مطلب: 14809
معاون فناوری و اطلاعات ثبت احوال استان همدان گفت: از این تعداد درخواست، تاکنون شش هزار و 849 کارت هوشمند ملی برای شهروندان همدانی صادر شده است و سه هزار و 66 شهروند همدانی نیز کارت هوشمند خود را دریافت کردند.
به گزارش رودآور به نقل از صبح الوند، حسین اسماعیلی افزود: در حال حاضر 14 ایستگاه کاری در سطح استان همدان آماده اخذ درخواست کارت هوشمند ملی برای واجدین شرایط است.

به گفته اسماعیلی، در مرحله نخست اجرای این طرح، کارت هوشمند ملی تنها برای افرادی که به 15 سال تمام رسیده و تاکنون کارت ملی دریافت نکرده‌اند یا افرادی که مشخصات هویتی آنان اصلاح یا تغییر داده شده است، صادر می‌شود.
وی اظهار کرد: واجدین شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت NCR.IR از طریق اینترنت پیش‌ثبت‌نام خود را انجام دهند که پس از آن اطلاعات فرد با پایگاه داده‌های جمعیتی کشور منطبق و راستی‌آزمایی شده و برای پیگیری مراحل ثبت‌نام به فرد کد رهگیری اختصاص می‌یابد.
وی اضافه کرد: پس از پیش‌ثبت‌نام، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دفتر پستی یا اداره ثبت احوال انتخابی خود در سایت نسبت به تکمیل ثبت‌نام اقدام کنند.
اسماعیلی، هدف از صدور کارت هوشمند ملی را شناسایی ایرانیان در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: تاکنون افرادی که دارای کارت ملی کاغذی بودند به شکل حضوری خدماتی را دریافت می‌کردند اما با صدور کارت هوشمند ملی امکان شناسایی و احراز هویت در فضای مجازی امکان‌پذیر خواهد بود.
وی با بیان اینکه کارت هوشمند ملی کلید ورود به پایگاه داده‌های هر فرد در سامانه‌های دولتی است، افزود: همچنین دارنده کارت هوشمند به راحتی در شبکه اینترانت ملی شناسایی خواهد شد.
اسماعیلی با بیان اینکه در آینده نزدیک و با فراخوان عمومی برای تمامی شهروندان کارت هوشمند ملی صادر خواهد شد، افزود: تا اعلام عمومی برای دریافت کارت هوشمند ملی، کارت‌های فعلی که نزد خود شهروندان است تا پایان سال 94 اعتبار دارد.
اجرای طرح صدور کارت هوشمند ملی از آذرماه سال گذشته در استان همدان آغاز شده که تاکنون شش هزار و 849 کارت هوشمند ملی برای شهروندان این استان صادر شده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان